ארקדי גאידמק שווה 10 מיליארד שקל - או כך לפחות הוא טוען

"ידיעות אחרונות" מפרסם "הצהרת הון" שנמסרה לו ע"י גאידמק עם פירוט של כל נכסיו: עסקים, נדל"ן ברוסיה, בצרפת ובישראל, בארות נפט, מכוניות, יאכטות ומטוסים

ארקדי גאידמק שווה 10 מיליארד שקל - או ליתר דיוק - 10,132,515,000 שקל. כך טוען גאידמק, שעלה בימים האחרונים לכותרות אולי יותר מכל איש עסקים אחר, ב"ידיעות אחרונות" שלו סיפק מעין "הצהרת הון" ובה פירוט של שווי נכסיו.

נזכיר כי מזה שבועות אחדים מתפרסמות שלל ידיעות המעלות השערות באשר לקשיים כלכליים אפשריים שאליהם נקלעו עסקיו של גאידמק. אירוע שיאו של המשבר התקשורתי התחיל שלשום, כשאורי שני, מי שכיהן במשך זמן קצר כמנכ"ל קבוצת ההחזקות של גאידמק, ביקש מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להטיל עיקול של 31 מיליון שקל על נכסיו ומניותיו בחברת אוסיף, כדי להבטיח התחייבות שהפר, שלפיה יעביר לנאמנות לטובת שני מניות של אוסיף בשווי 50 מיליון שקל נטו.

בתגובה אמר אתמול גאידמק לתקשורת: "אני מתחרט שלקחתי את אורי שני לעבודה. למעשה הוא מעולם לא התחיל לעבוד. אין לו כבוד. החוצפן הזה נתן כסף למשפחתו. אני לא יודע למה הוא רץ לעיתונות לספר כל מיני דברים".

בפירוט עסקיו של גאידמק, המתפרסם היום ב"ידיעות", נמצאים עסקי המזון שלו - חברה לשיווק ביצים באירופה בשווי 716 מיליון שקל, החזקה של 44.3% בוויליפוד בשווי 22.3 מיליון שקל, קבוצת הכדורגל פורטסמות' באנגליה השווה כ-1.9 מיליארד שקל ובית"ר ירושלים השווה 500 מיליון שקל.

נכסי הנדל"ן של גאידמק מפורטים אף הם ברשימה, וביניהם - 3 דירות ופנטהאוז ברוסיה בשווי 230.4 מיליון שקל, בתים בקנדה בשווי 87 מיליון שקל, בצרפת בשווי 153.6 מיליון שקל ובקיסריה - בשווי 103.8 מיליון שקל.

עוד ברשימה: שני מטוסים, צי מכוניות, 2 יאכטות ובארות נפט.