היכן נמכרים בתי המיליונרים

במסיבה אצל רני רהב ימכרו יותר דירות מדרך כל מודעה בעיתונות הפונה לכולם

אנשי האלפיון העליון לא אוהבים להתגושש זה בזה. לא רק מפני שמדובר בביצה קטנה יחסית, לא רק בישראל אלא גם בעולם, אלא בעיקר משום שיד רוחצת יד. מי יקנה את דירות היוקרה שמקים מיליונר אחד, אם לא המיליונר השני? מי יקנה את החברות-בנות/קניונים/קרקעות ועוד, כשאחד החברים בביצה מעוניין לממש?

לא בכדי נכסי המיליארדרים (מגדלי יוקרה, קניונים, קרקעות) אף פעם לא נמכרים דרך לוחות מודעות או פרסומות בכלי התקשורת. במסיבה אצל רני רהב או בחתונה של אחד מנסיכי הביצה ימכרו יותר דירות מכל שיווק מסחרי שפונה לציבור הרחב.

ואף על פי כן, שימו לב מה קרה כאן בחודש האחרון: אפריקה ישראל של לב לבייב וקבוצת עזריאלי של דוד עזריאלי מתקוטטים בחיפוש האשם בביטול עסקת מכירת הקניונים של לבייב לעזריאלי.

הרצל חבס, איש שניזון ממכירת דירות לכל המיליארדרים, תובע מיגאל אהובי להחזיר לו מעט יותר מ-3 מיליון ליש"ט ששולמו בעסקת המלונות של הילטון באנגליה; אליעזר פישמן, בעל השליטה בחברת מירלנד, רוצה לתבוע מארקדי גאידמק מיליון דולר בבית משפט במוסקבה, בגין הפרת הסכם שכירות; אורי שני, עד לא מזמן מנכ"לו של גאידמק, תובע ממנו עשרות מיליוני שקלים פיצויים, כשזה מצידו אינו חושש להכפיש את שני בחזרה; וכעת תובע אנדרי ואווילוב, מיליארד רוסי, את חברת אלעד של יצחק תשובה, בניסיון להיחלץ מרכישת דירות בפרויקט הפלאזה.

התחממות היחסים אינה מקרית. כשהשוק פורח, והוא עשה זאת במשך הרבה מאוד שנים, חבורת האלפיון העליון מאוד מעוניינת לייצר תמונה של חברות אמיתית, שגם עוזרת כאמור מאוד לעסקים.

אבל כעת, שהחבר'ה מזיעים מכל טלפון של בנקאי, וכשהם עצמם חוזרים בכל ראיון על הקלישאה ש"המזומן הוא החבר הטוב ביותר", אין מקום לחברים אחרים.

הצרה היא, שיש כידוע עוד קלישאות. לא מעט מהחברים העשירים עלולים לגלות עוד מעט שאם הם לא ימשיכו להיות תלויים זה בזה, הם יהיו תלויים זה ליד זה.