הושלמה מכירת 25.1% מפעילות הקפה של שטראוס ל-TPG; תרשום רווח הון של 75 מ' ד'

המניות יוקצו תמורת כ-293 מיליון דולר ; בנוסף הוענקה ל-TPG אופציה לשנתיים לרכישת מניות נוספות בשטראוס בשיעור של כ-9.9% ; את המימון לעסקה העמיד ל-TPG בנק דיסקונט

קבוצת שטראוס הודיעה היום (ד') כי נכון ל-24 באוגוסט הושגו כל האישורים הנדרשים מהרשויות כך שהיום הושלם ההסכם והתקבלה התמורה לעסקה בין שטראוס ל-TPG Capital.

על פי ההסכם יוקצו ל-TPG מניות בשיעור של 25.1% בפעילות הקפה של קבוצת שטראוס, תמורת כ-293 מיליון דולר (הסכום כולל ריבית שנתית של 6% מתום שנת 2007 ועד מועד הסגירה הצפוי). רווח ההון הצפוי להרשם בדו"חות החברה ברבעון השלישי בגין העסקה מוערכך בכ-75 מיליון דולר.

ההשקעה בוצעה לפי שווי עסקי פעילות הקפה (לפני הכסף) של כ-1,009 מיליון דולר (או מעט מעל למיליארד דולר), המשקף מכפיל רווח תפעולי של חברת הקפה לשנת 2007 של 15.6.

בנוסף הוענקה ל-TPG אופציה לשנתיים לרכישת מניות נוספות בחברה בשיעור של כ-9.9% לפי שווי החברה הנוכחי ובתוספת ערך של כ-6% לשנה ממועד הסגירה ועד מועד מימוש האופציה ובכפוף להתאמות בגין תשלומי דיבידנדים עתידיים.

את המימון לחברת TPG העמיד בנק דיסקונט לבדו. אהוד ארנון, סמנכ"ל וראש החטיבה העסקית, בנק דיסקונט: " זוהי אחת מעסקאות המימון החשובות שנחתמו בישראל השנה ".

TPG קפיטל היא חברת השקעות פרטית המובילה השקעות בהיקפים רחבים בעולם כולו. החברה מנהלת נכסים בשווי העולה על 50 מיליארד דולר.