ושמחת בחגיך

עם ישראל נוהג לצרוך את רוב היינות בתקופת החגים ; לפניכם שלושה יינות משובחים למנה העיקרית בראש השנה

על-פי דו"ח של חברת המחקר נילסן, בחודש רגיל בשנה, ללא חגים, היקף מכירת היין בארץ עומד על כ-400 אלף ליטר. לקראת ראש השנה של שנת 2007 נרכשו קרוב ל-800 אלף ליטר יין, ואילו בחודש אפריל, בו שותים כמעט בכל בית ישראלי ארבע כוסות, נרכשו יותר ממיליון ליטר של יין. הצרכן הישראלי מסתבר, אוהב לשתות את היין שלו בעיקר בחגים.

אחד הפריטים החשובים ביותר על שולחן החג שלנו הוא היין. מהפכת היין כבר מתרחשת אצלנו בשנים האחרונות - אולי לא שותים הרבה יותר יין מאשר לפני חמש שנים, אבל שותים יינות איכותיים ויקרים יותר.

לקראת החגים משיקים רב יקבי ישראל, גדולים כקטנים, יינות חדשים. מבחר היין הולך וגדל ומשנה לשנה נעשה קשה יותר להחליט איזה יינות לקנות בתקופה זו ואיך להתאים אותם לארוחת החג. השבוע אמליץ על שלושה יינות מיוחדים ומלאי טעמים, משלושה יקבים גדולים, שיתאימו למנה העיקרית בארוחת החג שלנו.

רמת הגולן: ירדן קברנה סוביניון 2005

הולך טוב עם: מנות של בשר בקר צלוי ביין ועשבי תיבול או בשר טלה צלוי במיציו.

אירוע מתאים: להביא איתנו לארוחת החג אליה הוזמנו, בייחוד אם אנחנו מביאים גם את המנה הבשרית שתיתן כבוד ליין.

טמפרטורת הגשה: 18-20 מעלות.

למי שצריך טרמינולוגיה מקצועית: אחד מיינות הפרימיום החדשים של סדרת ירדן שישדרגו את ארוחת החג. ניחוחות מורכבים ועשירים של פירות יער טריים, ליקר פירות ושוקולד ותיבול טרי. בפה היין מרוכז ועוצמתי, עם חמיצות מצוינת ומאוזנת לצד מתקתקות נעימה. הסיומת ארוכה עם טעם של עוד. יין מצוין שיוסיף להשתבח בבקבוק ולהתיישן במשך שנים רבות מהיום.

מחיר: 121 שקל.

בנימינה: תלתן קברנה סוביניון 2004-2006

הולך טוב עם: מנת העוף המסורתית, צלויה עם פטריות בשרניות, כשלידה ירקות ירוקים מבושלים או בגריל.

אירוע מתאים: להתאים למנת העוף המסורתית של החותנת שאתם אוהבים (את המנה או את החותנת?), יש סיכוי שהיא תאהב אתכם יותר אחרי היין.

טמפרטורת הגשה: 18-20 מעלות.

למי שצריך טרמינולוגיה מקצועית: מורכב מיינות של שלוש שנים שונות, כל אחת מהן הוסיפה איכות שונה ליין. שילוב של מסורת וחדשנות. ליין ניחוחות של פרי יער שחור משולבים עם פלפל ירוק ואספרגוס. הפה מלא ומורכב, מתיקות קלה של שוקולד. סיומת די ארוכה עם בשלות נעימה. היין יוצר במהדורה קטנה.

מחיר: 125 שקל.

כרמל: Limited Edition 2005

הולך טוב עם: כל מנת בשר עשירה מאוד, פילה עגל ברוטב יין, אנטרקוט משויש היטב או ליהנות עם פורטרהאוס עשיר, לא צריך תוספות.

אירוע מתאים: להביא לארוחת החג רק אם יש מי שמבין בקולינריה טובה וישתתף אתכם בחגיגת שתיית היין המיוחד הזה.

טמפרטורת הגשה: 18-20 מעלות.

למי שצריך טרמינולוגיה מקצועית: יין הדגל של היקב, המופק במהדורה מוגבלת וממוספרת. הופק משילוב של זני בורדו הקלאסיים. יין מאוד אלגנטי, הרמוני ומאוזן, כמו היינות המסורתיים האירופאים. ארומות של פירות שחורים, שזיפים, קאסיס, סיגליות וטבק. מאוד מלא, מורכב וסמיך בפה, עם סיומת ארוכה ומתמשכת עד אין קץ. תענוג של יין.

מחיר: 230 שקל.