תע"א תובעת את המועצה האזורית חבל מודיעין: העלתה את הארנונה ב-3,178% תוך שנה

טוענת כי גביית היתר של הארנונה למפעל התעשייה האווירית שבנתב"ג מקורה בשינוי בלתי חוקי בצווי הארנונה של המועצה, וזאת בניגוד לחוקי ההקפאה האוסרים העלאת ארנונה

התעשייה האווירית תובעת בבית המשפט המחוזי מרכז כ-6 מיליון שקל מהמועצה האזורית חבל מודיעין, בטענה כי גבתה ממנה ארנונה ביתר, באמצעות שינוי סיווג נכס שהקפיץ את התעריף ב-3,178% בתוך שנה.

באמצעות עוה"ד עדי מוסקוביץ וליאור הנדין ממשרד פלג, כהן, דויטש, מוסקוביץ, טוענת תע"א כי גביית היתר של הארנונה למפעל תע"א שבנתב"ג מקורה בשינוי בלתי חוקי בצווי הארנונה של המועצה, וזאת בניגוד לחוקי ההקפאה האוסרים העלאת ארנונה.

בשנת הכספים 87'-88', כך נטען, הוציאה המועצה צו הקובע תעריף של 61 שקל לדונם (0.061 שקל למ"ר) עבור הסיווג "שטח מוחכר או מוחזק לצורך תעשיה, חציבה, כריה וכיו"ב". בשנת הכספים שאחריה הוצא צו חדש ששינה את הסיווג האמור כך שייקרא "קרקע תפוסה למלאכה, תעשייה, עסקים, מחסנים וכד'", שתעריפו החדש הוא 2 שקל למ"ר.

לטענת תע"א, המשמעות היא העלאה של 3,178% לעומת התעריף שנקבע רק שנה קודם, בשעה ששיעור העלאת הארנונה המותר לפי חוקי ההקפאה באותה שנה היה 15% בלבד. לדבריה, ההעלאה החריגה לא זכתה לאישורם של שרי הפנים והאוצר והיא נמשכת עד ליום זה. (ת.א. 12377-09-08).