"וול סטריט ג'ורנל": ארה"ב שוקלת לערוב לחוב בנקאי במיליארדי דולרים - ולכל הפקדונות בבנקים

מדובר בערבות שתינתן לתקופה מוגבלת ; כוונת המהלך למנע יציאה נוספת של כספים מהמוסדות הפינננסיים - ויכלול לראשונה ערבות לחובות של בנקים קטנים ואזוריים

"הוול סטריט ג'ורנל" מדווח היום כי הרשויות בארה"ב שוקלות צעדים קיצוניים חדשים במטרה לסייע לשווקים הפיננסיים; על פי הדיווחים, ארה"ב שוקלת לערוב לחוב בנקאי בהיקף מיליארדי דולרים ולכל הפקדונות הבנקאיים. מדובר בערבות שתינתן לתקופה מוגבלת.

כוונת המהלך למנע יציאה נוספת של כספים מהמוסדות הפינננסיים - ויכלול לראשונה ערבות לחובות של בנקים קטנים ואזוריים. הרעיון הזה הוצע לאחר שלקוחות הבנקים משכו כספים מבנקים קהילתיים חסונים פיננסית, תחת ההנחה כי רק פקדונות המוחזקים במוסדות פיננסיים גדולים יותר ייערבו על-ידי הממשלה.

הצעדים הללו, אם יאושרו - יהוו את ההתערבות החריפה ביותר של הממשל המאריקני במערכת הפיננסית, מציין היומון הכלכלי היוקרתי, תוך שהוא מצוטט מקורבים לנושא. הסרת התקרה מביטוח הפקדונות ידרוש מהמוסדות הממשלתיים השונים האמונים על הנושא, לאשר כי "סיכון מערכתי" אכן מתקיים - ולפיכך להפעיל סמכות אשר לעיתים נדירות נעשה בה שימוש.

לא ברור האם הצעד יצא לפועל, אך מספר גורמים בכירים ציינו בפני העיתון כי הממשל עשוי להכריז על המהלך כבר בסוף השבוע. ממשלו של בוש נמצא תחת לחץ למצוא פיתרון לסערה הכלכלית השוטפת את ארה"ב מעבר לתוכנית החילוץ בהיקף 700 מיליארד דולר, אשר אישורה עבר רק בשבוע שעבר.