רווחי וולס פארגו נפלו ב-24% אך עקפו תחזיות האנליסטים והסתכמו ברבעון השלישי ב-1.64 מיליארד דולר

שהם 49 סנט למניה, לעומת צפי לרווח של 42 סנט למניה ורווח של 53 סנט ברבעון המקביל אשתקד ; ההכנסות עלו ב-5% לעומת אשתקד והסתכמו ב-10.38 מיליארד דולר ; הבנק מסר כי המיזוג עם וואכוביה צפוי להיסגר סופית עד סוף השנה

הבנק וולס פארגו , שנמצא בתקופה האחרונה בכותרות בשל הסכסוך המדובר עם סיטיגרופ על רכישת נכסיו של בנק וואכוביה , וכן בשל השתייכותו לקבוצת הבנקים שאמורים לקבל סיוע מהממשל האמריקני, פירסם לפני זמן קצר את תוצאותיו לרבעון הפיסקלי השלישי של 2008.

הבנק דיווח על רווח נקי של 1.64 מיליארד דולר, או 49 סנט למניה, ועקף את תחזיות האנליסטים שצפו רווח של 42 סנט למניה. זאת לעומת רווח נקי של 2.17 מיליארד דולר או 53 סנט ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של כ-24%. ההכנסות עלו ב-5% ל-10.38 מיליארד דולר, לעומת 9.85 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ולעומת צפי האנליסטים שחזה הכנסות של 10.96 מיליארד דולר.

הבנק הודיע כי עסקת הרכישה של בנק וואכוביה עומדת בעינה וצפויה להיסגר סופית ברבעון הרביעי של השנה, לאחר שבשבוע שעבר זכה הבנק בזכות לרכוש את נכסי וואכוביה בעימות עם סיטיגרופ.

נציג הבנק מסר כי הרווח נפל בשל מחיקות שביצע הבנק בגין השקעות בחברות המשכנתאות שהולאמו, פאני מיי ופרדי מאק , וכן בהשקעות בליהמן ברדרס.

במונחים שנתיים, ההכנסות של הבנק עלו ב-11%, ההלוואות שניתנו במהלך השנה החולפת עלו ב-15%, הפיקדונות לבנק עלו ב-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

"למרות השינויים הדרמטיים בכלכלה האמריקנית, הצלחנו להציג צמיחה ברבעון בשיעור ההלוואות שניתנו, ובפיקדונות שהופקדו בבנק", אמר מנכ"ל וולס פארגו, ג'ון סטאמפ. "עוצמתנו הכלכלית, והביצועים הפיננסיים ברבעון, האפילו על הרבה מתחרים במגזר". הוסיף.

"אנחנו מתרכזים בבנייה של מערכת יחסים יציבה לאורך שנים עם לקוחותינו, ובשל כך ממשיכים להגדיל את נתח השוק של הבנק. לראייה, אנו משתייכים ל-20 החברות המומלצות ע"י ברונ'ס". ציין המנכ"ל.

"אנו מחכים בקוצר רוח להשלמת המיזוג עם בנק וואכוביה, שצפוי להתרחש עד סוף השנה. האיחוד בין שני הבנקים יגדיל ערך לבעלי המניות שלנו ויספק את מיטב השירותים הבנקאיים במגזר הפיננסי, ויעמיד את הבנק כחברה מובילה במגזר הפיננסי מחוף אל חוף".