התובע הכללי של ניו-יורק נגד AIG: ימים ספורים אחרי שקיבלה הלוואת חירום של 123 מיליארד דולר מהממשל - הוציאה מאות אלפי דולרים על חופשות לבכיריה

התובע הכללי של ניו-יורק מאשים את ענקית הביטוח בכך שהשתמשה בהלוואה באופן "פוגעני וחסר אחריות" ; נבדק חשד שהחברה עברה בכך על החוק

התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קוואומו, חוקר פרשה שאותה הוא מתאר כהוצאות כספיות "חסרות הצדקה ושערורייתיות" שביצעה ענקית הביטוח AIG , בעודה ניצבת על סף קריסה וזוכה לסיוע חירום בסך 123 מיליארד דולר מממשלת ארה"ב כדי לשרוד.

במכתב שנשלח אתמול (ד') למועצת המנהלים של החברה, דורש קוואומו מ-AIG לשים קץ למימון של חופשות יוקרתיות לבכירי החברה בעלות של מאות אלפי דולרים. לטענתו, גם לאחר סיוע החירום שקיבלה החברה מהממשל, היא ממשיכה במימון החופשות הללו. "משלמי המסים במדינה הזאת תומכים כעת ב-AIG באמצעות סיוע החירום, ומצב זה הופך הוצאות כאלה לחסרות אחריות ופוגעניות עוד יותר", כתב קוואומו.

"היעדר שיקול דעת"

AIG, שאיבדה את מעמדה כחברת הביטוח הגדולה בעולם, העניקה השנה למנכ"לה לשעבר בונוס בסך 5 מיליון דולר וחבילה של פיצויי פיטורים בסך 15 מיליון דולר. כמו כן, איפשרה החברה לבכיר אחר לשעבר, שנחשב לאחראי למרבית ההפסדים של החברה, להמשיך ולהחזיק בבונוסים ששוויים מסתכם ב-34 מיליון דולר.

"לדעתנו, הוצאות ותשלומים אלה, שהתבצעו בהיעדר שיקול דעת נאות, מפירים את החוק של מדינת ניו יורק", כתב קוואומו. התובע הכללי דורש מ-AIG לספק דיווח מלא על הוצאות כגון: "בונוסים, אופציות למניות, פיצויי פיטורים, בונוסים, הטבות, כיופים - וכל הצ'ופרים האחרים" - מינואר 2007. כמו כן, דורש קוואומו שהחברה תשיב לעצמה, או תבטל, את התשלומים האלה. קוואומו מאיים לנקוט צעדים משפטיים במידה שמועצת המנהלים לא תיענה לאלתר לדרישותיו.

"רק פעילויות חיוניות"

AIG הגיבה בהודעה שבה נאמר כי בכוונתה לשתף פעולה עם קוואומו, וכי בשבוע שעבר הורתה לבטל את כל הפעילויות שאינן חיוניות לניהול הפעילות העסקית. בשבוע שעבר נמתחה על AIG ביקורת חריפה, עקב דיווחים בתקשורת שהחברה הוציאה 200 אלף דולר על שכירת חדרים בבתי מלון, ו-23 אלף דולר על שירותי ספא באחד האירועים שערכה ימים ספורים בלבד לאחר שקיבלה הלוואת חירום מהממשל האמריקני, הלוואה שהצילה אותה מפשיטת רגל. החברה הודיעה כי בכוונתו למכור את מרבית נכסיה ולהתמקד בפעילות הליבה שלה - ביטוח - כדי לפרוע את ההלוואה שנטלה מהממשל.