יינות טובים ירושלים

ארבעה יינות מיקבים שכנים ביואב-יהודה, שניים מיקבי בוטיק ושניים מיקב גדול, משקפים את התנאים הייחודיים של אדמות האזור

פסטיבל העשור של דרך היין יקבי יהודה כבר כמעט מאחורינו. 26 יקבים הציגו את יינותיהם בפסטיבל, ולכמה מהם יש יינות שבהחלט ראויים לתשומת לב. שני יינות משני יקבים מסקרנים שבו את ליבי.

"בשכיבה במקום אפל וקריר" הוא שם של סרט על יין שעשה בעבר זאב דוניה, קולנוען, טיפוס מיוחד ובעליו של יקב סוסון ים. דוניה, שנדבק בחיידק היין בשנות ה-90, הקים יקב במושב בר גיורא שבהרי ירושלים, שבו הוא מייצר יינות שונים מקברנה סוביניון ומרלו השולטים בתעשייה המקומית, ונותן להם שמות מעולם הקולנוע והמוזיקה. היין הלבן הראשון שייצר נושא את השם James לזכרו של רוני ג'יימס ז"ל, יינן ומייסד יקב צרעה, ומראשוני מקימי יקבי בוטיק בארץ.

היינן שוקי ישוב הקים את יקב עגור לאחר שנת התנסות שעשה עם זאב דוניה. היקב שוכן בתוך חורשה בפתח מושב עגור בעמק האלה, בשולי פארק בריטניה.

יקב קטן ובו גם חנות לממכר יין, שמן זית מבית הבד הסמוך, ריבות ביתיות ועוד. שוקי, היסטוריון, רומנטיקן ונגר, עזב את ירושלים ועבר למושב עגור, לאחר שהתאהב באזור וביין, כדי לייצר יינות אלגנטיים ומיוחדים שמאפיינים את האזור.

ואילו באזור סמוך, ביקב ברקן שליד קיבוץ חולדה, ייצרו השנה כתשעה מיליון בקבוקי יין. בברקן מייצרים יינות ראויים, שהתמורה למחיר שלהם מהגבוהות בשוק. הפרויקט הגדול של הקמת יקב חדיש, בסגנון יקבי עמק נאפה שבקליפורניה, מסתיים בימים אלה וכולל 16 אלף מ"ר של מתקני ייצור, חוות חביות, מרכז מבקרים ועוד. סביב היקב משתרעים 1,200 דונם של גפנים. סדרת רזרב של היקב שהושקה בימים אלה, מציגה יינות איכותיים במחירים שווים לכל נפש.

המלצת השבוע:

סוסון ים ג'יימס שנין בלאן 2007

הולך טוב עם: מאכלי ים, פירות ים ודגים ובייחוד צדפות ברוטב חמאה ושום.

אירוע מתאים: להשיג רק ביקב, ולייחד לשתייה עם מביני דבר.

טמפרטורת הגשה: 10 מעלות.

טרמינולוגיה מקצועית: יין לבן מיוחד מאחד הזנים האציליים, ארומות דבש, מלון, תפוח ולימון, מינרליות קלה בפה, חמיצות טובה של לימון ומתיקות פרי נעימה.

מחיר: 120 שקל.

עגור שמירה מיוחדת 2006

הולך טוב עם: מנות בשר עוצמתיות. אך כשמו כן הוא, אם תשמרו אותו עוד שנתיים, יתאים גם לקדרות ולתבשילי בשר.

אירוע מתאים: לקחת למסעדה טובה, או לערב רומנטי עם ה"מיועדת ליחס מיוחד".

טמפרטורת הגשה: 18-20 מעלות.

טרמינולוגיה מקצועית: יין הדגל של היקב, עוצמתי, אלגנטי ונקי, ארומות פרי שחור עשיר ופירות מיובשים, מתובל ופלפלי, מרוכז וקטיפתי בפה. שווה לשמור.

מחיר: 120 שקל.

ברקן רזרב קברנה סוביניון 2005

הולך טוב עם: תבשילי בשר ועופות עם ירקות, וגם פסטה ברוטב עגבניות.

אירוע מתאים: יתאים לשתייה יומיומית ולכל אירוע משפחתי.

טמפרטורת הגשה: 18 מעלות.

טרמינולוגיה מקצועית: יין מאוזן והרמוני, עם ניחוחות פרי שחור אלגנטי, בשל ומרוכז, שפע תבלינים, ובפה מתקתקות ורכות נעימה.

מחיר: 69 שקל.

ברקן רזרב שיראז 2005

הולך טוב עם: בשר עז טעם על האש, אנטרקוט או קבב מתובל היטב.

אירוע מתאים: ערב בשר על האש, לפתוח כשעתיים לפני השתייה כדי שיתרכך קצת.

טמפרטורת הגשה: 18 מעלות.

טרמינולוגיה מקצועית: יין עשיר, עם ארומות וטעמים עזים של פרי בשל, פלפל שחור, שוקולד וזיתים שחורים. בפה מורכבות וחמיצות עדינה. ממשיך להתפתח בבקבוק.

מחיר: 69 שקל.