איפה היית במשבר הוויסות 83'?

השקת "גלובס", עיתון כלכלי ראשון בישראל, נפלה בעיתוי הגרוע ביותר שאפשר לדמיין

לו היה מונח לנגד עיניכם העמוד הראשון בגליון הבכורה של "גלובס", הייתם יכולים לראות מודעה שהופיעה בו, בצד שמאל למטה, בנוסח הבא: "עכשיו הזמן לרכוש נדל"ן. קנה וילה בנופים. תשלום במניות בנקים לפי ערכן ביום 6.10.83!". זהו העמוד הראשון של הגיליון הראשון של "גלובס", שיצא לאור ב-17 באוקטובר 1983.

ההשקה של "גלובס" התרחשה במועד הגרוע ביותר שניתן לחשוב עליו: שיא משבר המניות הבנקאיות, אחרי התפוצצות בועת הוויסות, כאשר המסחר בבורסה במניות הבנקים מופסק ולא ברור מתי יחודש.

25 שנה אחרי, בצירוף מקרים מעניין, אמנם מעיב על החגיגות משבר אחר, הרבה יותר עוצמתי ברמה הגלובלית, אבל שלא יהיה ספק: בעיתוי של משבר הבנקאיות ב-1983 לא היה אחד שנתן ל"גלובס" סיכוי לשרוד. והנה, "גלובס" לא רק ששרד, אלא צמח והתפתח עם עולם העסקים בישראל: מכלכלה ריכוזית שנשלטה ברובה על ידי הממסד על כל שלוחותיו, הפכנו לכלכלה תוססת שחלקים גדולים ממנה נשלטים על ידי המגזר הפרטי.

"גלובס" השכיל להתפתח יחד עם עולם העסקים בישראל, תוך שהוא מהווה את נציגו הנאמן ובו בזמן מעניק לקוראיו תוכן וידע איכותיים ובעלי ערך מוסף. "גלובס" שמר לאורך השנים על מעמדו כמדיה הכלכלית המובילה בישראל ופיתח פלטפורמות נוספות להעברת ידע כלכלי-עסקי בנוסף לעיתונות המודפסת: אינטרנט, סלולר, עיתון דיגיטלי ועוד.

כל זה לא היה קורה ללא האמון ההולך וגדל ש"גלובס" זוכה לו מקוראיו במשך 25 שנה. כפי שעשינו לאורך השנים, אנחנו מתחייבים להמשיך להצדיק את האמון הזה.