חברת רכיבי האופטיקה מינטרה מגייסת חוב של 8 מיליון דולר מבנק SVB

את החברה הקים מנחם אברהם, שמכר בעבר את צ'יפקום ופרומיננט תמורת סכום כולל של מיליארד דולר ; הגיוס הנוכחי מעמיד את סך ההון אותו גייסה החברה על כ-53 מיליון דולר, לאחר שני גיוסי הון קודמים

חברת רכיבי האופטיקה Mintera מגייסת חוב. החברה השלימה בסוף השבוע גיוס של כ-8 מיליון דולר באמצעות קו אשראי מסיליקון ואלי בנק (SVB) האמריקני. הגיוס הנוכחי מעמיד את סך ההון אותו גייסה החברה על כ-53 מיליון דולר, לאחר שני גיוסי הון קודמים. הגיוס הנוכחי, מוסרים בחברה, ישמש לפעילות השוטפת ולהאצת הגידול של החברה.

את מינטרה הקים בשנת 2000 היזם הוותיק מנחם אברהם. על צוות ההקמה של החברה נמנו גם ד"ר בני מיקלסון וד"ר פאבל ממישב, הנחשבים למומחים בתחום התקשורת האופטית המהירה. החברה מפתחת רכיבים לרשתות אופטיות אזוריות הפועלות במהירויות של Gb40 ו-100Gb לשנייה. בתחילת הדרך - כפי שקרה לרוב ענף האופטיקה - לא זכתה החברה להצלחה מרובה, אולם היא הצליחה לשרוד.

זוהי החברה השלישית שהקים אברהם, לאחר שייסד אתChipcom , שנמכרה ל-3Com תמורת כ-775 מיליון דולר; ואת Prominent, שנמכרה ללוסנט תמורת 200 מיליון דולר.

מינטרה החלה לפעול עם מרכז פיתוח בישראל, אולם כיום היא פעילה בארה"ב בלבד עם הנהלה אמריקנית. בין משקיעי החברה נמנות הקרנות פולאריס ונצ'ר, RRE ונצ'רס, סטאר ונצ'רס, קרן PortView, חברת Court Square Optical, וחברת סיקמור.