יש מניות שטסות קדימה אחרי משבר

הקאמבק של אלוף ה-Motogp החדש ולנטינו רוסי, הניב תשואות נאות כמעט לכולם. לימאהה, לצמיגי ברידג'סטון, לזכיינית המרוצים הספרדית דורנה ואפילו למס ההכנסה האיטלקי. וגם כמובן לכיס של הדוקטור, שלקח הביתה 30 מיליון אירו אחרי שנתיים לא קלות

בספטמבר האחרון, לאחר הניצחון ביפן שהבטיח לו את תואר האליפות, לבש ולנטינו רוסי חולצה שבחלקה הקדמי היה רשום באיטלקית "סליחה שאיחרתי". על מה התנצל רוסי? על זה שבמשך שנתיים רצופות "הדוקטור", הסמל המיתי של מרוצי ה-Motogp, כשל מלזכות בתואר. התואר בעונה הזאת, שהסתיימה אתמול, הוא השמיני שלו ב-13 שנות קריירה, והשישי בקטגוריה הבכירה.

ההתנצלות של רוסי היתה רק ההתחלה. לאחר הקפת הראווה נחשפה ההפתעה בחלקה האחורי של החולצה שלבש: דמות מצוירת שלו מבשל את "מרק אליפות העולם", תוך ציון כל המרכיבים החשובים: 150 קילו ימאהה, 70 קילו רוסי, 2 צמיגי ברידג'סטון וכמובן רשימה ארוכה של כל אנשי הצוות שלו, משפחתו וחבריו. בסוף כמובן יש גם המלצה להוסיף למרק מעט יין אדום, מבציר קליפורניה 20/7/08 - התאריך של המרוץ הדרמטי והבלתי נשכח שנערך הקיץ בלגונה סקה.

החיוך והאישיות הכובשים, הכישרון הבלתי נדלה וניפוץ כמעט כל שיא אפשרי, הפכו את רוסי לרוכב האהוב בהיסטוריה והמצליח ביותר בתולדות הענף. וזה עוד אחרי שעבר ב-2004 מגן העדן של הונדה לקבוצה הנחותה של ימאהה וזכה עמה בשתי אליפויות עולם, תוך שהוא מוכיח בצורה נדירה כי הרוכב חשוב מהטכנולוגיה.

איפה היה הרעב?

השנתיים האחרונות היו בלתי נסבלות בשביל "הילד" הנצחי, שמבלי לשים לב בגיל 29 הוא כבר אחד הוותיקים על הגריד. מי שנאמר עליו כי "כל מרוץ הוא מרוץ בית בשבילו", חווה בתקופה זו הכול: כישלונות עם האופנוע והצמיגים, פציעה, חוסר מזל ושבירה מנטאלית. "הכול נכון", אומר רוסי, "אבל הייתי מוסיף לזה בפשטות שלא היה בי רעב". את האליפות ב-2006 הוא הפסיד במרוץ האחרון בגלל שהתרסק ברשלנות, אך גם הוגן יהיה להוסיף כי האופנוע פשוט בגד בו לאורך כל העונה.

ב-2007 הוא קיבל פחות או יותר את האופנוע שרצה. אבל הפעם היו אלו הצמיגים שגרמו לו לצפות מהצד בשליטה המוחלטת של רוכב דוקאטי, קייסי סטונר, שסיים את העונה עם 10 ניצחונות. לקראת תום העונה הנוראית ההיא החליט רוסי ביחד עם יד ימינו, המכונאי האגדי ג'רמי ברג'ס, כי הוא מחליף לצמיגי ברידג'סטון. חשוב מזה, הוא גם החליט לבצע שינוי גם במישורים נוספים של חייו. בין היתר חזר לגור באיטליה, לאחר כעשור של גלות בלונדון, וסגר חשבון עם מס ההכנסה האיטלקי. רוסי הסכים לשלם קנס של 35 מיליון אירו, לאחר שהואשם כי העלים הכנסות בסך 112 מיליון אירו.

סתימת הפיות התחילה מהמרוץ הרביעי בסין, ומאז הוא עלה על הפודיום 16 פעמים מתוך 18 מרוצים העונה, כשהוא מנצח בתשעה מהם. הכבוד מצד הרוכבים חזר. הדגש בהקשר זה היה לחץ פסיכולוגי מאסיבי ככל האפשר על אלוף העולם סטונר. המאבק ההרואי בארה"ב והניצחון שלו ושני המרוצים בצ'כיה ובסן מרינו, בהם דווקא הוביל האוסטרלי בבטחה ופשוט התרסק בצורה זהה (בגלל הלחץ שהפעיל רוסי מאחור), העניקו לרוסי שני ניצחונות קלים, שהתבררו בדיעבד ככאלו שהכריעו את האליפות.

30 מיליון אירו בעונה

מי שללא ספק נהנתה במיוחד מחזרתו של הדוקטור לפרונט היא 'דורנה', הזכיינית הספרדית של מרוצי ה-Motogp. היא גזרה השנה קופון כפול - חזרה של מנצח אירופי לדוכן, ותסריט הוליוודי מושלם, לאחר שנתיים כלכליות יחסית משמימות עם אלופי עולם אמריקני ואוסטרלי, שבו הגיבור חוזר לעניינים.

ההצלחה של רוסי חורגת מגבולות המסלול. הוא מרוויח כ-30 מיליון אירו בעונה ("ואין לי יותר בעיות עם מס הכנסה"); חתום לעוד שתי עונות בימאהה; חי כמו אייקון ומתלונן שזה קשה לו ("למרות שזה מגניב שבראד פיט אמר שהיה מתחלף איתי - מתאים לי כמה לילות עם אנג'לינה ג'ולי"); ומשתוקק להגיע למשחקים בסרייה A כדי להחזיק אצבעות מקרוב לאינטר שלו.

היום (ב') החלה רשמית עונת 2009 במבחנים בוולנסיה, ורוסי מספר על זריקת המרץ הנוכחית שלו לעונה החדשה: "אני צריך להמשיך לעבוד קשה שבעתיים, כי כמובן רק הולך להיות יותר קשה ומאתגר. בכלל, אתם יודעים איזה סיפור זה שעלי להבטיח שבעתיד אף אחד מהרוכבים לא יהיה ולנטינו רוסי?".