סוריה על תקיפת צבא ארה"ב: "פשע מלחמה; 8 אזרחים נרצחו"

בכיר סורי: שומרים לעצמנו את הזכות להגיב * גם איראן מגנה

בסוריה הגיבו היום (ב') בגינוי חריף על תקיפת הצבא האמריקני בשטחה. העיתון "תישרין" הנחשב כשופר של השלטון בדמשק, כינה את התקיפה כ"פשע מלחמה אמריקני".

העיתון טען בדיווח על התקיפה, כי "שמונה אזרחים נרצחו בדם קר". לפני התגובה הסורית החריפה, מסר גורם אמריקני בכיר, כי "התקיפה פגעה במפעילי רשת לוגיסטית של לוחמים זרים". הוא הדגיש, כי "הריפיון של סוריה" דחף את ארה"ב לקחת על עצמה את הטיפול בנושא הטרור היוצא מהשטח הסורי.

הגורם האמריקני ציין, כי כוחות מיוחדים הם שביצעו את פעולות הנחתת הכוחות נגד רשת הברחה של לוחמים זרים מצפון אפריקה ואיזורים אחרים במזרח התיכון אל סוריה ומשם לעיראק. עד כה נכשלו האמריקנים בבלימת רשת ההברחה, מכיוון שהיא פעלה בצידו הסורי של הגבול עם עיראק.

"אנו לוקחים על העניינים לידיים שלנו", הדגיש עוד הגורם האמריקני הבכיר. הטלוויזיה הסורית, הנתונה לשליטת הממשלה בדמשק, שידרה הלילה צילומים מזירת התקיפה, בהם נראו כתמי דם על רצפת אתר הבנייה שהותקף.

דובר שגרירות סוריה בלונדון אמר בראיון לרשת בי.בי.סי. כי סוריה שומרת לעצמה את הזכות להגיב ולשמור על זכויותיה הבינלאומיות.

סוריה טוענת, כי ארבעה מסוקים אמריקנים חדרו לסוריה משטח עיראק ופגעו ב"מבנה אזרחי" בכפר א-סוכריה. גם איראן גינתה את התקיפה האמריקנית בסוריה. דובר משרד החוץ בטהרן אמר, כי "אנחנו מגנים כל הפרה של הריבונות הלאומית של מדינות, המביאה להרג חפים מפשע והיא אינה מקובלת עלינו". *