אפקט החגים: קטגוריית רשתות השיווק מובילה את ההוצאה לפרסום בספטמבר

יפעת בקרת פרסום: רשתות השיווק פרסמו בספטמבר בהיקף של 11.6 מיליון דולר ; המפרסמת הגדולה בחודש החולף: שופרסל

כמו בכל שנה, החודש של החגים מאופיין בהוצאה ניכרת לפרסום של רשתות השיווק, וגם השנה קטגוריית רשתות השיווק היא הקטגוריה המובילה בהוצאה לפרסום בספטמבר, עם היקף כספי כולל של כ-11.6 מיליון דולר.

המפרסמת הגדולה בקטגוריה, שהיא גם המפרסמת הגדולה מבין המפרסמים החודש, היא רשת שופרסל , עם הוצאה כוללת לפרסום של 2.9 מיליון

דולר, המהווים 25% מסך הפרסום בקטגוריה. המפרסמת השנייה בגודלה בקטגוריה היא רבוע כחול , שהשקיעה כ-2.4 מיליון דולר בפרסום בספטמבר. במקום השלישי ממוקמת סופר-פארם, הממוקמת במקום השביעי בטבלת המפרסמים הגדולים, אך במקום הראשון ברשימת המותגים המושקעים, מאחר ובניגוד לקבוצות האחרות היא תומכת במותג אחד בלבד המרכז אליו את כל העוצמה הפרסומית. רשת מגה ממוקמת במקום השני בטבלת המותגים המושקעים, שופרסל במקום השלישי והמשביר החדש לצרכן במקום הרביעי.

הקטגוריה השנייה בגודלה מבחינת ההשקעה בפרסום היא קטגוריית הביגוד, עם השקעה של כ-5.3 מיליון דולר - פחות ממחצית ההשקעה שנרשמה בקטגוריית רשתות השיווק. המפרסמת הגדולה בקטגוריה היא פוקס , עם השקעה של כ-850 אלף דולר, אחריה קסטרו , ובמקום השלישי אופנת מנגו עם השקעה של כ-450 אלף דולר. למרות ההשקעה הכוללת הגבוהה יחסית בקטגוריית הביגוד, הרי שבהתבוננות לפי מפרסם לא מדובר בדרך כלל בסכומים גדולים יחסית, ולכן אף אחד מבין השחקניות בקטגוריה לא השתלבה בטבלת עשרים המפרסמים הגדולים, למעט פוקס התופסת את המקום ה-17. בחינת טבלת המותגים המושקעים מלמדת כי קסטרו היא היחידה המשתלבת בה במקום ה-19, עם השקעה של 669 אלף דולר.

בולטת בהיעדרה בראש טבלת הקטגוריות המושקעות היא קטגוריית התקשורת הסלולרית, הנהנית בימים כתיקונם מהשקעות גדולות יחסית בפרסום. בחגים בדרך כלל מונמך הווליום הפרסומי של חברות הסלולר, וההוצאה הכללית לפרסום יורדת.

הקטגוריה השלישית בגודלה מבחינת השקעה לפרום בספטמבר היא קטגוריית הרכב הפרטי, שמקדמת את מכירות דגמי 2009. המותגים הבולטים בפרסום רכבים החודש הם: שברולט עם AVEO5 ו-HAPPY NEW CHEVROLET, סוברו עם ה-BIG 3 SEDAN ויונדאי SANTAFE.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "החזרה לבתי-הספר ממקמת את קטגוריית משרדי הממשלה במקום השישי: משרד התחבורה בולט בפרסום בקטגוריה תחת הסיסמה: 'בקרבת בית הספר נוהגים לאט', באמצעות לפ"ם".