יאיר לפיד סוגר חשבון

מותר להביא לקוראים את דבר היחצ"ן כלשונו, אך יש להכניס אותו להקשר הנכון

היה משהו מעט מביך בראיון עם יאיר לפיד שפורסם אתמול במוסף "24 שעות" של ידיעות אחרונות. הראיון, שבאופן לא מפתיע הוענק לעיתון הבית, נועד לחגוג את העובדה ש"בחודש האחרון התנועה להדחת לפיד (מהגשת אולפן שישי) קיפלה את הדגלים".

"השמועות על מותי היו מוקדמות" מצוטט שם לפיד בכותרת, והמראיין, רז שכניק, מספר לקוראים כי הרייטינג של אולפן שישי "מתקרב ל-20 אחוז, כפול מהמתחרה בערוץ 10, ובזכיינית רשת מרוצים מהמנוף לתוכנית החדשה 'שבוע סוף', שתופסת גובה בהתאם".

אז אולי זה בסדר להביא לקוראים את דבר היחצ"ן כלשונו, אבל אחרי שעושים את זה כדאי גם להכניס את הנתונים להקשרם הנכון. יאיר לפיד נכנס להגשת אולפן שישי בראשית 2008 במקומו של אהרון ברנע, במטרה, מוצהרת או לא, לחזק את התוכנית ולשפר את נתוני הרייטינג הסבירים שהיא הציגה עד אז.

רק שגם אם מתעלמים מכך שעיקר הביקורת על מינויו לא הייתה קשורה כלל לענייני רייטינג, ומבודדים את הסוגיה למבחן אחוזי הצפייה, מתברר שלפיד כשל במשימה. המספרים שהציגה התוכנית בהגשתו היו נמוכים מאלה של ברנע, ולעיתים אף מביכים.

ומה קרה בחודש האחרון? 4 התוכניות ששודרו עד כה באוקטובר השיגו רייטינג ממוצע של 17.95% - אכן שיפור לעומת חודשים קודמים. אבל איך זה עומד ביחס למספרים שהשיג ברנע? ובכן, ממוצע הרייטינג של התוכנית בהגשתו של האחרון עמד במהלך 2007 על 18%.

עכשיו הבנתם את הסיבה לחגיגה הגדולה ולסגירת החשבון עם המבקרים? יאיר לפיד, הטאלנט הגדול, הצליח סוף-סוף לחזור אל המספרים שהיו לאולפן שישי לפני שהוא הובא אליה כדי לחזק אותה. אכן, כפי שאומר לפיד לשכניק, מישהו יצטרך לאכול פה את הכובע - רק יכול להיות שלכובע יהיה טעם של ג'ל לשיער.