אזהרת רווח לאבגול: תסיים את הרבעון השלישי בהפסד

הוצאות יצרנית הבדים לשוק ההיגיינה זינקו בעקבות התייקרות חומרי הגלם והוצאות מימון גבוהות

חברת אבגול תעשיות , העוסקת בייצור בדים לא ארוגים, פרסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי של השנה. החברה צפויה לרשום הפסד לראשונה בעקבות שחיקה ברווח הגולמי, הנובעת מעלייה חדה במחירי חומרי הגלם והוצאות מימון גבוהות.

עם זאת, ההאטה בכלכלת העולם ושינוי הכיוון במחירי הסחורות מביאה את אבגול להעריך כי יחול שיפור ברווחיות הגולמית ברבעון הרביעי. זאת, כמובן, בהנחה שמגמת ההוזלה של מחירי חומרי הגלם, שהחלה בתחילת החודש, תימשך עד לסוף הרבעון. בחברה רואים בכך פיצוי שיצטרף לעלייה שיש, לטענתה, במחירי המכירה.

סיבה נוספת להרעה בתוצאות החברה, מלבד התייקרות חומרי הגלם, היא הוצאות מימון גבוהות. זאת, בעיקר כתוצאה מהפסד בגין עסקת swap והפרשי הוצאות שער הקשורות לפעילות החברה במטבע הרובל הרוסי והאירו.

מניית אבגול השלימה צניחה של כ-71% מרמת השיא שנרשמה במהלך השנה האחרונה. הבעיות של החברה הן לא רק בצד של ההוצאות אלא גם בהכנסות - המכירות של אבגול בשנה האחרונה ללקוח מרכזי בארה"ב בשם Covidien ירדו משמעותית.

בתחילת השנה הנהלת החברה הייתה במצב רוח אחר לגמרי ואף שקלה לרכוש את פייברווב (Fiberweb) הבריטית תמורת 238 מיליון דולר, פרמיה של 150% על מחירה טרם פרסום ההצעה. אך הורדת דירוג האג"ח של החברה על ידי S&P מעלות וחוסר ההתלהבות של המוסדיים מההרפתקה הביאו את החברה לרדת מהעץ בחודש אפריל.

אבגולאבגול