פשרה: חברת "ל.מ עולם של כוח-אדם" תשלם לשטראוס 1.5 מיליון שקל

בשבוע שעבר הגישה שטראוס תביעה בסך 3.64 מיליון שקל נגד החברה, שסיפקה כוח-אדם למפעל שטראוס בשדרות, בטענה כי גבתה ממנה מיליוני שקלים שלא כדין באמצעות זיוף סדרתי של דו"חות שעות עבודה

הושג הסכם פשרה בין קבוצת שטראוס לחברת "ל.מ עולם של כוח-אדם" מהרצליה. כזכור הגישה שטראוס בשבוע שעבר תביעה על סך 3.64 מיליון שקל נגד החברה בטענה למעשי תרמית הונאה וגניבה, שהתגלו בעקבות התראה שקיבלה שטראוס מהמשטרה. שטראוס האשימה את הנתבעת, שסיפקה כוח-אדם למפעל המלוחים של שטראוס בשדרות, בכך שגבתה ממנה מיליוני שקלים שלא כדין באמצעות זיוף סדרתי של דו"חות שעות עבודה והצגת מצגים כוזבים בעליל.

במסגרת הסכם הפשרה בין הצדדים נקבע כי מבלי להודות בטענותיה של שטראוס תשלם לה הנתבעת פיצוי מוסכם בסך 1.5 מיליון שקל, שיקוזז מהסכומים המגיעים לה משטראוס.

עוד נקבע במסגרת ההסכם כי ימונה בודק מוסכם, שיבדוק את טענות שטראוס, כאשר לצורך הבדיקה יהיה רשאי הבודק להורות לנתבעת לשלוח עובדים שלה לבדיקת פוליגרף. תוצאות הבדיקה ייחשבו כראיה בעניין אמינות ותקפות החשבונות. נקבע כי אם תתברר מעורבות פלילית של עובדי שטראוס, תישא גם היא בחלק היחסי של האחריות.

עוד נקבע בהסכם הפשרה כי הנתבעת תתקין על חשבונה מערכות בקרה לכניסת עובדים ובקרה על שעות עבודתם בכל מתקני שטראוס, בהם היא מספקת שירותי כוח-אדם כדי למנוע הישנות מקרים דומים. בהסכמת הצדדים נקבע כי יבוטלו לאלתר העיקולים שהטילה שטראוס על נכסי הנתבעת, וכי הסכם זה מהווה סילוק סופי ומוחלט של תביעות שטראוס באשר לסניף שדרות.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב נתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה והורה על ביטול העיקולים. (ת.א. 2121/08) .