לא קונה ממך כלום, ארקדי

איך נהפכת ממיליארדר נדבן ופוליטיקאי עולה למי שאינו משלם משכורות לעובדיו

אמרת לנו שאתה מיליארדר, אבל בחודשים האחרונים אתה לא עומד בחובות של מיליוני שקלים בודדים. סיפרו לנו שאתה איש עסקים מהולל אבל המניות של כל החברות שרכשת בישראל קרסו. אז באמת חשבת שתבחר לראשות עיריית ירושלים. מצטערים, לא קונים יותר שום דבר.

זה לא שראשי הרשויות בישראל הם מנהלים גדולים, האמת אפילו די רחוקה מכך, אבל עם איזה קבלות אתה מגיע? חברת הנדל"ן אוסיף שרכשת לפי שווי של מיליארד שקל לפני שנה וחצי שווה היום בבורסה פחות מ-100 מיליון שקל. עשירית ממה ששילמת. בחברות הציבוריות האחרות שנפלו לידיך, ויליפוד, אמריס וגילאון, המצב גם אינו מזהיר במיוחד.

רבים הצטרפו למפלגת "צדק חברתי" כי האמינו בדרך חדשה, חברתית יותר, אך הם גילו שגם שם הברדק חוגג ושאין כסף. רבים עזבו ומי שנותר זכה לראות את ההפסד, רק 3.6% מקולות הבוחרים בירושלים ואפילו לא נציג אחד בכל הרשויות המקומיות.

כדאי להחזיק ידיים למי שעבדו בתשלום במסגרת הקמפיין בתקווה שיקבלו את מלוא משכורתם ובזמן, אם לשפוט לפי מה שקרה לעובדי רדיו 99 FM, חברת הריהוט קאזה ישראל, השף רונן דוברת בלוך, מנהל ביקור חולים, ברי בר ציון, רוני מאנה, שלמה רוטמן ואורי שני.

אבל הסכסוכים לא נגמרים במשכורות, הוקצבו לי רק 200 מילים למאמר זה, אבל צריך עוד לספר באורך מלא על "החטא ועונשו" כדי למצות את הנושא. משפחת ויליגר, בנק מזרחי-טפחות, יוסף טרוים, בלרם צ'יינראי, לוי קושניר וישראל סורין שוחט, ליאון רקאנטי, הפרקליטות בישראל, הפרקליטות בצרפת. אז מה, כולם טועים ואתה צדיק?