בייטמן ליטווין של בני שטיינמץ מצטרפת לגל הפיטורים: תפטר 50 מעובדיה בארץ

מהווים 12% מכלל העובדים בישראל ; החברה מעסיקה כמעט 2,000 עובדים ברחבי העולם

שלב הפיטורים הוא החל מאתמול (ד') גם מנת חלקה של בייטמן ליטווין, אחת מהחברות הנמנות עם קבוצת משאבי הטבע של איש העסקים בני שטיינמץ. החברה החלה לפטר בימים האחרונים 50 מעובדיה בארץ, שמהווים 12% בקירוב מכלל העובדים בישראל. בייטמן ליטווין, המתמחה בתכנון, ניהול והקמה של פרויקטים מסוג Turn Key בתחומי האנרגיה והכימיה, מעסיקה בארץ 420 עובדים וכמעט 2,000 ברחבי העולם. משרדי ההנהלה של החברה בארץ ממוקמים ביוקנעם עילית.

פרויקטי Turn Key הם פרויקטים מאוד גדולים שבהם משתתפות מספר חברות ולכל חברה יש תפקיד משלה. לרוב מדובר בפרויקטים בתחום התשתיות והאנרגיה.

בבייטמן ליטווין אישרו היום ל"גלובס" את דבר הידיעה, ואף הוסיפו "החברה הודיעה על התחלת הליך של פיטורים במסגרתו יפוטרו 50 מעובדי החברה בארץ. זו החלטה כואבת ולא פשוטה, והיא חלק מתהליך של רה ארגון כללי בחברה שגם נובע מהמשבר הכלכלי העולמי שמכריח אותנו להתייעל ולצמצם עלויות". לדברי עירד רקם, היועץ המשפטי של בייטמן ליטווין, הפיטורים מתבצעים לכל רוחב פעילויות החברה ובכל הדרגים השונים. לדבריו, אין בשלב זה החלטה לבצע גם הורדה ברמות השכר של עובדי החברה.

הרה ארגון אותו עוברת בייטמן ליטווין הוא די מאסיבי והוא כולל גם החלפת השדרה הניהולית של החברה, יציאה מפרויקטים לא רווחיים וגם לקיחת הלוואת בעלים נוספת מהחברה האם (BSG) שבבעלות שטיינמץ. זו מחזיקה כיום ב-54.7% מהון המניות של החברה. בייטמן ליטווין איבדה מתחילת השנה 83% והיא נסחרת כעת לפי מחיר של 34 פני המשקף שווי חברה של 59 מיליון דולר.