טלעד דורשת בירור בעקבות כוונת הרשות השנייה לתת הקלות לזכייניות ערוץ 2

טלעד, שהפסידה במכרז ערוץ 2, דרשה כבר לפני כשנתיים פיצויים מהרשות השנייה על הוצאותיה במכרז

בטלעד, זכיינית ערוץ 2 לשעבר, שהפסידה במכרז על הזיכיון לשדר בערוץ, מתרעמים על הרשות השנייה בעקבות הפרסומים לפיהם זכייניות ערוץ 2 יקבלו הקלות מהרשות.

בא-כוחה של טלעד, עו"ד גדעון קורן, שלח היום (ב') מכתב חריף למנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה; ליו"ר מועצת הרשות, נורית דאבוש; וליועמ"ש של הערוץ; בו הוא טוען בשמו של משה גאון, יו"ר קבוצת גאון ויו"ר טלעד, כי "ניסיון הרשות השנייה לבצע מהלך שהוא בבחינת מחטף, שכל מטרתו מתן הקלות מרחיקות לכת לזכייניות בערוץ 2 ובערוץ 10, הינו הפרה בוטה של התחייבות הרשות השנייה, מלפני כשנתיים כלפי טלעד, לאפשר לה להביע את עמדתה בפני מועצת הרשות, טרם קבלת עמדה כלשהי בעניין. ניסיון הרשות להאיץ את התהליך על-ידי הדרישה לקבלת ההתייחסויות לנושא כבר בשבוע הבא, אינו מאפשר בחינה מעמיקה ורצינית של הדברים, ומעלה תהיות רבות באשר להתנהלותה".

כבר לפני כשנתיים, דרש בני גאון ז"ל, יו"ר קבוצת גאון דאז, כי הרשות השנייה תבחן דרכים לפיצוי טלעד בגין הוצאותיה על המכרז שהסתכמו במיליוני שקלים, טרם מתן הקלות כלשהן. יצויין כי מספר פעמים בשנתיים האחרונות, התרעמו המפסידים במכרז הרשות השנייה - גאון וקבוצת טלעד ואיש העסקים מוטי זיסר שעמד בראש קבוצת "כאן", בנוגע להקלות שמבקשות זכייניות ערוץ 2.

כזכור, המכרז על ערוץ 2 הוכרע לבסוף על סמך ההתחייבויות שנטלו על עצמן הזכייניות הזוכות, קשת ורשת, וב"כאן" וטלעד זעמו על ההקלות הצפויות לזכייניות, שלגרסתם - מרוקנות את התוקף החוקי של זכייתם במכרז.

לפי משה גאון, "ראוי היה, שהרשות תאפשר לטלעד להביע את עמדתה בנושא לא כחלק מ'ציבור', אלא מפאת מעמדה המיוחד, כמי שמועצת הרשות השנייה ביכרה על פניה את קשת ורשת. וזאת, על בסיס התחייבויות רבות של קשת ורשת שלא קוימו מאז תחילת תקופת זיכיונן, אינן מקוימות כיום ואשר אותן מבקשת הרשות לשנות עתה".

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, מסר בתגובה: "השימוע הוא פתוח וגופים רלבנטיים מוזמנים להביע את דעתם".