אספן נדל"ן רוכשת נכס בבוואריה תמורת 4 מיליון אירו; שכר הדירה השנתי מגלם תשואה של 9.7%

החברה מדווחת כי הנכס נמצא בתפוסה מלאה ; צפויה לממן 79% מהרכישה באמצעות הלוואה בנקאית

חברת הבינוי והפיתוח אספן נדל"ן הודיעה הבוקר (א') חברה בת זרה בבעלותה המלאה חתמה על הסכם לרכישת מרכז מסחרי בחבל הארץ הגרמני בוואריה, בקרבת העיר אוגסבורג. החברה תשלם תמורת המכרז 4 מיליון אירו.

הנכס, הנמצא בלב מתחם מסחרי אשר מצויות בו רשתות קמעונאיות גרמניות, משתרע על פני שטח להשכרה של כ-4,300 מ"ר ונמצא בתפוסה מלאה. כ-85% משטחו להשכרה מושכרים לשלוש רשתות קמעונאיות ארציות לתקופה ממוצעת של 7.5 שנים. סך שכר הדירה מהמרכז המסחרי עומד על 372 אלף אירו, ומשקף תשואה שנתית של 9.3% על מחיר הרכישה.

לפי דיווחה של אספן נדל"ן, החברה הבת התחייבה להשלים את העסקה בין ה-15 בינואר עד סוף אותו חודש, בתנאי שהרשות המקומית תוותר על זכות הסירוב שלה. באשר למימון, החברה הבת מחזיקה במכתב כוונות לקבלת הלוואה מבנק גרמני בסכום של 3.15 מיליון אירו (79% ממחיר הרכישה) לתקופה בת 5 שנים. מידי שנה תיפרע החברה 2% בלבד מההלוואה שתישא ריבית שנתית בשיעור קבוע של 5.5%.

אספן נדל"ן עוסקת על-פי רוב בייזום והקמת מבני תעשייה. החברה נמצאת בשליטת אספן בניה (86.6%), ולזניק נופך (3%). שווי השוק הכולל של החברה בבורסה הוא 188.8 מיליון שקל, מאחר והמניה הוסיפה 9.7% לערכה מתחילת השנה.

אספן נדלןאספן נדלן