דואגים לשחקנים, אבל קודם לעצמם

ארגון שחקני הפוטבול בארה"ב רשם רווח שנתי של כמעט 40 מיליון דולר, ההכנסות הסתכמו ב-160 מיליון דולר ; על פי הדו"ח שהוציא הארגון, הוא מחזיק בנכסים בשווי 298 מיליון דולר

בעוד שלא מעט ארגוני שחקנים בעולם נוסדו כדי לנסות ולדאוג לרווחת הספורטאים ולמנוע פגיעה בפרנסתם על ידי ראשי הליגות במקצועניות, מתברר שיש גם ארגוני שחקנים שפועלים למטרת רווח ואף מצליחים בזה לא רע. ארגון שחקני ה-NFL רשם רווח של 34.85 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ב-29 בפברואר 2008, כך מפרסם ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל". ההכנסות בתקופת הזמן האמורה הסתכמו ב-160 מיליון דולר. בסך הכל הסתכמו הכנסות הארגון בעשור האחרון ב-955 מיליון דולר, כאשר הרווח עמד על 181 מיליון דולר.

ארגון השחקנים חתום על חוזים עצמאיים עם חברות מסחריות, ביניהם חוזה בסך 35 מיליון דולר עם חברת EA ספורט, שמייצרת את אחד ממשחקי המחשב הנמכרים בעולם, "Madden NFL". הארגון גם רשם רווחים נאים מעסקאות נדל"ן, ביניהן עסקה למכירת הבניין של ארגון השחקנים שהכניסה לקופת הארגון 15 מיליון דולר. על פי הדו"ח שהוציא הארגון, הוא מחזיק בנכסים בשווי 298 מיליון דולר.

מלבד ספונסרים והסכמי חסות של הארגון, הוא מקבל מה-NFL בין 4.5 ל-9 מיליון דולר מדי שנה עבור הסכמים מסחריים, ובנוסף בין 6.5% ל-12% מכל הסכם מסחרי שחותמת ליגת הפוטבול.

אגב, בדו"ח הבא יתברר כי על הארגון נופלת גם הוצאה אחת בלתי מתוכננת - תשלום בגובה 28 מיליון דולר אותו ייאלץ לשלם ל-2,062 שחקני עבר של הליגה, בגין תביעה לתמלוגים עבור שימוש במשחקי מחשב, משחקי קלפים ומוצרים שונים שנמכרו תחת שם הליגה.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט