ה-FBI מגיב למשבר ולתרמית מיידוף: סוכניו יעברו ממלחמה בטרור לעיסוק בהונאות משכנתא

כך דיווח היוםראש החטיבה הפלילית של הבולשת הפדרלית בניו-יורק ; סדרי העדיפות, שבמצבים נורמליים נקבעים ע"פ מצבי החירום שמאיימים על ביטחון הציבור והמדינה, ניתנים כיום לפרשות הונאה הקשורות לשוק הנדל"ן והסאב-פריים

סוכנות הבולשת הפדרלית האמריקנית (FBI) נאלצת בתקופה האחרונה להעביר מתפקידם סוכנים שבימים כתיקונם אמונים על המלחמה בטרור והפשיעה בארה"ב, להתעסק בחקירות הקשורות למעילות והונאות הקשורות לשוקי המניות בוול סטריט. כך דיווח היום דיוויד קרדונה, ראש החטיבה הפלילית של הסוכנות בניו יורק.

על רקע המשבר הפיננסי העולמי הנוכחי, שחשף הרבה עוולות של נושאי תפקיד בכירים במספר מוסדות פיננסיים מרכזיים, ה"פרוייקט" האחרון אליו הועברו אותם סוכנים, הוא פרשת הונאת מיידוף, שמסעירה בימים אלו את ארה"ב ואת השווקים האחרים.

הבולשת נאלצה לעסוק בתקופה האחרונה בקביעת סדרי עדיפויות חדשים, שבמצבים נורמליים נקבעים ע"פ מצבי החירום שמאיימים על ביטחון הציבור והמדינה. העדיפות כיום ניתנת כיום לפרשות הונאה ומעילות הקשורות, בין היתר, לשוק הנדל"ן והסאב-פריים.

"אנחנו מתעסקים היום בפרשות המאיימות על המערכת הפיננסית של ארה"ב, ועל הבורסה בוול סטריט", אמר קרדונה. "לשם השוואה, רייצ'ל רוחאס, סוכנת מיוחדת שבעבר התעסקה באיתור טרוריסטים שמימנו את רשת הטרור אל-קעידה, כיום מפקחת על 15 סוכנים החוקרים הונאות משכנתא". הוסיף. קרדונה סירב למסור כמה סוכנים הוא העביר מתפקידם המקורי לתפקידים האלו.

משרד המשפטים האמריקני פתח השנה 40 תיקים של הונאות הקשורות למשכנתא ברחבי ארה"ב, ומספר סוכני הבולשת הוקצו לטפל בהם. בכדי להמשיך ולטפל בעניינים הקשורים למלחמה בטרור, המחלקה הפלילית תבחר בסלקטיביות את תיקי ההונאה שבהם יטפלו: המחלקה יטפלו בפרשות הונאה בהיקף מיליוני דולר, בעוד שהונאות בהיקפים קטנים יותר יעברו לנציגי התובע הכללי של ניו-יורק.