האוצר לגופי קופות הגמל: "אינכם מעניקים שירות נאות; העבירו רשימה של כל העמיתים שביקשו למשוך כספים או להעביר אותם לקופה אחרת"

לידי "גלובס" הגיע מכתב שנשלח, בין היתר, לפסגות, פריזמה, כלל ביטוח, אקסלנס, הראל ביטוח והלמן אלדובי ; תגובת פסגות: "בחודשים האחרונים תגברנו את מערך שירות הלקוחות והארכנו את שעות פעילות המוקד הטלפוני" ; פריזמה: "קיבלנו את המכתב, אנו לומדים אותו ונתייחס בהתאם"

משרד האוצר בוחן תלונות שהצטברו במשרד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון בנוגע לבעיות שירות בשורת קופות גמל בהן הקופות של פסגות, פריזמה, כלל ביטוח, אקסלנס, הראל ביטוח והלמן אלדובי.

לידי "גלובס" הגיע נוסח מכתב ששלחה מיכל הולצמן, עוזרת הממונה על שוק ההון באוצר, בדבר תלונות של עמיתים שהגיעו למחלקת פניות הציבור באוצר, על כך שפניותיהם נענות באיחור רב או לא נענות כלל. "בשבועות האחרונים הגיעו מספר תלונות הנוגעות לאיכות השירות מהן עולה כי פניות העמיתים, הן בטלפון והן בדואר אלקטרוני, נענות רק לאחר מספר שבועות או שאינן נענות כלל" לשון המכתב.

עוד כותבת הולצמן, כי "אנו מודעים לעובדה כי האירועים האחרונים הגדילו משמעותית את מספר הפונים למוקדי שירות הלקוחות. אולם, היעדר מענה בזמן סביר אינו מתן שירות ברמה נאותה".

לאור זאת, דרשה הולצמן כי גופים אלה יעבירו את התייחסותם, הכוללת "היערכות מערך שירות הלקוחות, שינוי נהלי החברה, שינויים בכח האדם הטכני והמקצועי, שעות הפעילות, תמיכה טכנית וכיו"ב".

כמו כן דרשה הולצמן כי הגופים יעבירו לידיה "רשימה הכוללת את השמות ומספרי הטלפון של כל העמיתים שהגישו בקשה למשיכת כספים או העברת כספם לקופה אחרת, החל מיום 17 בספטמבר".

מפסגות נמסר כי "נושא שרות הלקוחות חשוב ביותר לחברה ואנו משקיעים בתחום זה רבות; בחודשים האחרונים תגברנו את מערך שירות הלקוחות והארכנו את שעות פעילות המוקד הטלפוני, כולל לימי שישי וערבי חג. מפריזמה נמסר: "אכן קיבלנו המכתב, אנו לומדים אותו ונתייחס בהתאם" ומהלמן אלדובי נמסר " לאור המצב העולמי והשלכותיו, החברה נערכה בהתאם וכיום כל לקוח נענה בטווח מיידי".

שאר הגופים סירבו להתייחס.