אי עמידה במגבלת לווה בודד הובילה לביטול הסכם המיזוג בין קרדן נדל"ן לדלק נדל"ן

על פי ההסכם שנחתם כבר במארס 2008 היתה צפויה להתמזג פעילות המגורים של החברות ; דלק נדל"ן: "החברה בוחנת חלופות אחרות. בין היתר, שוקלת החברה מיזוג פעילות המגורים עם גופים אחרים, או המשך הפעילות בעצמה במתכונת הקיימת היום"

הערב (ב') הודיעו חברת קרדן נדל"ן וקרדן ישראל מקבוצת קרדן אן.וי. וחברת דנקנר השקעות מקבוצת דלק נדל"ן כי ההסכם למיזוג ביניהן בוטל, לאחר שחלף המועד האחרון לקיום כל התנאים לביצועו. על פי ההסכם היתה צפויה להתמזג פעילות המגורים של החברות.

ביטול ההסכם המפתיע הינו מאחר שאחד מבין התנאים שלא התמלאו הינו קבלת אישורים נדרשים, לפיהם ביצוע ההסכם עליו חתמו החברות ב-24 במארס 2008, לא יגרום לכך שהבנקים יראו את שתי החברות כ"קבוצת לווים" אחת (מגבלת לווה בודד). תנאי מרכזי להשלמת המיזוג היה קבלת אישור מהבנקים הממנים את החברות.

חברת דלק נדל"ן הודיעה כי "החברה בוחנת חלופות אחרות. בין היתר, שוקלת החברה מיזוג פעילות המגורים שלה עם גופים אחרים, או המשך הפעילות בעצמה במתכונת הקיימת היום".

בהסכם שנחתם כבר לפני יותר מ-8 חודשים נקבע בין הצדדים כי כי דלק נדל"ן תעביר לחברת קרדן נדל"ן את הבעלות המלאה בחברת דנקנר השקעות שבה התרכזה פעילות הנדל"ן למגורים בישראל של דלק נדל"ן וזאת בתמורה להקצאת 40% מהונה של קרדן נדל"ן. על פי ההסכם בידיה של קרדן ישראל מקבוצת קרדן NV ישארו יתר 60% ממניותיה של קרדן נדל"ן.

נציין כי הודעה זו הינה מפתיעה מאחר שבמהלך החודשים האחרונים כבר החלו החברות לפעול כחברה ממזוגת גם במובן הפיזי, כאשר עובדי דנקנר השקעות עברו לעבוד בבית קרדן.

יצוין כי לעסקאות המיזוג של דנקנר השקעות שבשליטה מלאה של דלק נדל"ן של יצחק תשובה היסטוריה ארוכה ומפותלת של מו"מים וביטולים. ההודעה על המו"מ בין קרדן ישראל ודנקנר השקעות הגיעה לאחר מו"מ של יותר משנה, עליו הודיעו החברות רשמית באוקטובר 2007, שהוביל לחתימת ההסכם במארס 2008.

אם ההסכם היה מושלם הייתה צפויה החברה הממוזגת להפוך לאחת מארבע חברות הנדל"ן למגורים הגדולות בישראל. מלבד ההיערכות הלוגיסטית והמעבר למשרדי קרדן, החברות אף הביאו דמות בכירה בענף לצורך ניהול החברה הממוזגת, יורם קרן, לשעבר מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים.

אולם, דנקנר השקעות כבר עמדה בעבר לפני מיזוג של החברה לתוך אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין. בסוף אוגוסט 2006 נודע על המו"מ שהיה אמור בין שתי החברות שהיה אמור ליצור את חברת הנדל"ן למגורים הגדולה במדינה, אך לבסוף גם מו"מ זה למיזוג דנקנר השקעות לפי שווי של 100 מיליון דולר נכשל באוגוסט 2007.

בין החברות עליהן דובר כי התעניינו בדנקנר השקעות עד להתקדמות המו"מ עם קרדן ישראל היו שיכון עובדים של שרי אריסון וקבוצת אשדר. כעת, חזרה דנקנר השקעות לשוק, כשהאווירה בעייתית בהרבה ותנאי השוק מקשים על ביצוע עסקאות גדולות בתחום הנדל"ן.