מנכ"ל שניב תעשיות נייר הממוקמת בדרום: "אני לא צופה פגיעה משמעותית ברווחים"

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] פסח ברנט: "בשבוע הבא אנחנו חייבים תפוקה מלאה כי יש לנו מצבור הזמנות"

"אני לא צופה פגיעה משמעותית ברווחים - יש מי שמפחד לקחת סחורה אבל החיים ממשיכים ואנשים מגיעים לקחת אותה תוך יום יומיים". כך אומר היום (ד') פסח ברנט, מנכ"ל שניב תעשיות נייר הממוקמת בדרום.

החברה היא חברה המוגדרת כמפעל חיוני על ידי כוחות הביטחון ויש לו הרשאה מפיקוד העורף לגייס עובדים ואף מספק נייר לצה"ל. שווי השוק של החברה הוא 115.2 מיליון שקל, מתחילת השנה המניה עלתה ב-20.4% וההפסד נקי - 3.56 מיליון שקל ברבעון השלישי, צומצם מ-5.87 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ברנט נמצא בחברה זמן רב אך מונה למנכ"ל החברה לפני כשבועיים - עיתוי לא קל מכל הבחינות. "אנחנו מפעל חיוני שמייצר 30% מצריכת הנייר פה. יש לנו שלוש משמרות ביום אבל ברור שבימים אלו אנחנו מצמצמים עובדים. רק מי שחייב להיות בעבודה נמצא פה כשאנחנו מתואמים מול פיקוד העורף".

"יש מיגון לעובדים", אמר ברנט, "פיקוד העורף מבקר אותנו מדי פעם ובודק מיגון. יש לנו נפילות של קסאמים באזור אז מדי פעם אנו מרגיעים את העובדים, וכמובן, כל מי שצריך אנחנו משחררים אותו הביתה".

"נקווה שהמצב ייגמר כי אם לא המערכת תיפגע רק יותר. בשבוע הבא אנחנו חייבים תפוקה מלאה כי יש לנו מצבור הזמנות", אמר.

"אנחנו נעשה את כל מה שצריך ושהכל ייגמר באופן מיידי". לגבי המצב הפסיכולוגי בו שרויים העובדים אמר ברנט: "נבחן העסקת איש מקצוע שיעזור להרגיע עובדים במצבים קשים. אנחנו פה ומייד אחרי כל נפילה יש טלפונים הביתה לבדוק מה קרה למי ואיפה".

שניב תעשיות נייר בע"מ הוקמה בשנת 1990. החברה עוסקת בייצור ושיווק של נייר גולמי ומוצרי נייר מוגמרים לשימושים ביתיים, עם כושר ייצור של כ-30 אלף טון בשנה ובעלת נתח שוק של למעלה מ-30% בנייר גולמי ומעל 10% במוצרים מוגמרים.

שניב נכנסה לפעילות בשוק רשתות השיווק הקמעונאיות בישראל לפני כשנה במסגרת התרחבות המפעל ובנוסף למכירות הנייר הגולמי. מאז שנת 1995 החברה הינה ציבורית.