חברות הדלק לא ייבאו דלקים: ירכשו את מרבית הצריכה מבתי הזיקוק

דור-אלון, שבשליטת דודי ויסמן ושרגא בירן, כבר חתמה על הסכם שנתי לרכישת דלקים מבז"ן, וההערכה היא כי סונול ודלק ישראל צפויות לרכוש אף הן את הדלקים מבית הזיקוק בחיפה

אופציית יבוא הדלקים למשק, ככל הנראה, לא תמומש ברובה גם במהלך שנת 2009. ל"גלובס" נודע כי חברות הדלק הגדולות: דלק ישראל, סונול ודור-אלון, צפויות לרכוש מבית הזיקוק בחיפה -בז"ן , שבשליטת החברה לישראל והפטרוכימיים , את מרבית צריכת הדלקים בשנת 2009.

דור-אלון , שבשליטת דודי ויסמן ושרגא בירן, כבר חתמה על הסכם שנתי לרכישת דלקים מבז"ן, וההערכה היא שסונול ודלק ישראל צפויות לרכוש אף הן את הדלקים מבית הזיקוק בחיפה.

מקורות במשק הדלק ציינו כי רכישת הדלקים צפויה להיות בתנאים דומים למחירים בשנת 2008 שהיו מתחת למחיר הבינלאומי. יחד עם זאת, היקף רכישת הדלקים מבז"ן צפוי להיות נמוך יותר ב-2009, מאחר ובשנה שעברה הצטיידו החברות במלאים עקב הציפייה לעליית מחירים.

כמו כן, עקב המיתון הצפוי במשק בשנת 2009 מעריכות חברות הדלק כי צפויה האטה בקצב הגידול במכירות הדלקים.

חברות הדלק ניהלו בחודשים האחרונים מגעים ליבוא דלקים מחו"ל, בעיקר מול ענקיות האנרגיה ההודיות ריליינס ו-ESSAR שהחליטו להיכנס לתחום יבוא ויצוא הדלקים בישראל.

בדיונים שהתקיימו בין הצדדים התברר כי יבוא הדלקים מהודו יהיה זמין רק החל מהמחצית השנייה של שנת 2009. לאור העובדה כי בז"ן לא העלתה מחירים והסכימה לשפר את השירות לחברות הדלק, לא נראה כי אופציית היבוא צפויה להפוך לאלטרנטיבה מהותית במהלך בשנה הקרובה. בבז"ן סרבו להגיב.