סרקוזי: "אני מאוד מודאג מהמצב - יש לחזק את נשיא הרשות הפלסטינית"

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] נשיא צרפת בביקורו בישראל: "אנו זקוקים להפסקת אש הומניטרית באזור, וזה האינטרס של כולם. ישראל צריכה ליטול את סיכון השלום"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אמר בסיום פגישתו עם נשיא המדינה, שמעון פרס, ביום ב': "אני בא לבקר כאן כאיש של שלום, אני בא לכאן כחבר וידיד של הנשיא שמעון פרס".

"ראיתי את בטחון ישראל כדבר שיש לו זכות קדימה. גיניתי יחד עם כל אירופה את החמאס - את התנהגותו, את היוזמות שלו, ואת הירי הבלתי נסבל על האוכלוסיה בישראל".

סרקוזי הוסיף: "אני מאוד מודאג מהמצב. יש לחזק את נשיא הרשות הפלסטינית. האם ההתערבות הצבאית של ישראל בעזה מחזקת אותו? התשובה ברורה: יש לחזק את המשטרים הערבים המתונים, וראשית את מצרים, שיש לה תפקיד חשוב. הייתה לי שיחה עם נשיא מצרים ועם ראש הממשלה. אנו זקוקים להפסקת אש הומניטרית באזור וזה האינטרס של כולם. ישראל צריכה ליטול את סיכון השלום".

מוקדם יותר נפגש סרקוזי ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בסיום הפגישה גינה נשיא צרפת את פעולות החמאס, ואמר כי ירי הרקטות הוא מעשה לא נסלח ולא אחראי.

סרקוזי שיגר מסר לממשלה בישראל, אמר שיש להגיע להפסקת אש בהקדם האפשרי והוסיף "אין פתרון צבאי למשבר בעזה". סרקוזי הבטיח להעביר לנשיא פרס ולראש הממשלה אולמרט את דבריו של אבו מאזן, וינסה לדרבן את ההנהגה בישראל לחתור להפסקת אש, מוקדם ככל שניתן .