הותר לפרסום: סרן בגולני הוא ההרוג השלישי של צה"ל היום; המשטרה נערכת לתפילת יום השישי בהר הבית

(עדכונים שוטפים) חמ"ל "גלובס" למבצע "עופרת יצוקה" ; סרן עומר רבינוביץ', בן 23 מערד, נהרג היום בהיתקלות עם חמושים ; לוחם השריון שנהרג בצפון רצועת עזה הוא סמל עמית רובינזון, בן 20 מקיבוץ מגל ; רב-סרן רועי רוזנר, בן 27 מחולון, נהרג הבוקר מטיל נ"ט במרכז הרצועה ; מועצת הביטחון של האו"ם תדון הלילה באפשרות להפסקת אש מיידית ; ליומן אירועי המבצע

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

ביום ה-13 למבצע "עופרת יצוקה"

הערב הותר לפירסום כי סרן בגולני עומר רבינוביץ' בן 23 מערד נהרג מהיתקלות כוחות צה"ל עם חמושים ברצועת עזה, מוקדם יותר פורסם כי סמל עמית רובינזון, 20, לוחם שריון מקיבוץ מגל נהרג היום מאש צלפים במסגרת פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. בכך עלה מספר ההרוגים היום מקרב חיילי צה"ל לשלושה. מתחילת מבצע עופרת יצוקה נהרגו שמונה מחיילי צה"ל.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי קצין צה"ל מחטיבת כפיר נפצע הבוקר (ה') במרכז העיר עזה ועוד חייל נפצע באורח קל בהיתקלות עם מחבלים. ככל הנראה, הקצין שתפקידו מפקד פלוגה נפגע מטיל נ"ט שנורה לעבר הכוח. הקצין ההרוג הוא סרן רועי רוזנר, בן 27 מחולון, שדרגתו הועלתה לרב סרן.

במהלך היום נפצעו 12 חיילים, 4 נפגעו מנפילת פצמ"ר ליד קיבוץ במועצה האיזורית אשכול. בנוסף, רקטת גראד התפוצצה בבי"ס ריק באשקלון - אין נפגעים, אך נזק נגרם למבנה.

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת הערב ועשויה להחליט על הפסקת אש מיידית בלוחמה בעזה.

גם היום משהה ישראל את הלחימה ל-3 שעות כדי לאפשר לתושבים להצטייד במזון. בחמאס מזהירים את התושבים שלא לצאת מהבתים, מחשש שמדובר בתכסיס ישראלי שנועד לפגוע בהם. יחד עם זאת, החמאס הודיע כי הוא דוחה את הצעת מצרים להפסקת אש.

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר היום במהלך ביקור באוגדת עזה כי המציאות בדרום עדיין לא השתנתה, ולכן המבצע יימשך. "בשורה התחתונה, המבחן שמחייב את ההכרעה של הדרג המדיני הוא איך מבטיחים שהמציאות שצה"ל משנה בימים אלו לא תשוב לשלוט באזור הדרום, והשקט ימשול בכיפה. לכך טרם הגענו וצה"ל עוד לא התבקש לבצע את כל מה שדרוש כדי להגיע לכך, והכרעה זו עוד עומדת לפנינו", אמר ראש הממשלה.

לאולמרט נלוו שר הביטחון, אהוד ברק, הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי, ואלוף פיקוד הדרום, יואב גלנט. הם שמעו סקירות ועדכונים על התקדמות מבצע "עופרת יצוקה" מפי מפקד האוגדה, תת-אלוף אייל איזנברג ומפי קצינים נוספים.

משטרת ירושלים משלימה כעת את ההיערכות לקראת התפילה מחר (ו') בהר הבית בירושלים מתוך חשש להתפרעויות.

אגד תאפשר החל ממחר לחיילי צה"ל לנסוע בחינם באוטובוסים של החברה ברחבי הארץ, פרט לקווים לאילת.

חזית חדשה בצפון?

בשעות הבוקר נפתחה חזית חדשה בצפון: תושבי הצפון התעוררו הבוקר לקול פיצוצים. בזמן שילדי הגליל המערבי עשו את דרכם בליווי הוריהם לבית הספר, ארבע קטיושות נחתו הבוקר בסמוך לשעה 07:30 במספר מוקדים בגליל המערבי. בנהריה דווח על פגיעה ישירה של קטיושה בבית אבות. גם מד"א העלה את הכוננות בצפון והורה לתגבר את האזור ב-150 ניידות אמבולנס.

בלבנון דווח כי ארגון פלסטיני הוא שאחראי לשיגור הקטיושות. ברשת "אל מנאר" התנער החיזבאללה מאחריות לאירוע. מאוחר יותר נשמעו אזעקות נוספות בגליל המערבי, אך לא זוהו נפילות. המשטרה העריכה כי כנראה מדובר בבומים על-קוליים שיצרו מטוסי צה"ל.

פיקוד העורף הורה לתושבי הגליל המערבי להישאר בקרבת מרחב מוגן ולהיכנס אליו מיד עם הישמע קול נפץ או אזעקה. היום לא יתקיימו לימודים בנהריה ובשלומי. לפני נפילת הטילים, יצוין, לא נשמעה בעיר אזעקה.

בית החולים בנהריה מדווח כי הגיעו אליו הבוקר (ה') 18 פצועים בעקבות ירי הקטיושות אל הגליל המערבי. שלושה מהפצועים במצב קל, ו-15 נוספים הוגדרו כנפגעי חרדה - מתוכם 6 ילדים. בבי"ח נהריה פתחו מרכז מידע, שמספרו: 1255141.

יצוין כי כבר לאחר פתיחת המערכה הצבאית בעזה, הנחה משרד הבריאות את בתי החולים בצפון להיערך להתפתחות בגבול הצפון. המחלקות הממוגנות בבית החולים זיו בצפת ובבית החולים נהריה הוכנו לאפשרות של קליטת נפגעים כתוצאה מירי אל העורף.

בפיקוד הצפון העריכו בימים האחרונים כי חוליות טרור ינסו להתקרב אל הגבול הצפוני ולשגר קטיושות. ההערכה מתממשת הבוקר. בעקבות שיגור הקטיושות הועלתה כוננות המשטרה, מד"א ובית החולים נהריה. לפני כשבוע, פתחו בבית החולים נהריה את האזור התת קרקעי הממוגן בבית החולים למקרה של נפילות באזור.

למרות הנפילות בצפון לא הופעלו האזעקות. אמבולנסים של מד"א מרחב אשר, כוחות משטרה ממרחב גליל ושוטרי מג"ב, סוקרים את האזור ומנסים לראות לאתר את כל מוקדי הנפילות.

במקביל, התבצע הבוקר ניסיון פיגוע הצתה בתחנת הדלק במישור אדומים. פלסטיני ניסה לשפוך דלק על עצמו ועל אנשים אחרים ולהצית אותו. למרבה המזל כמות הדלק שנשפכה היתה קטנה. המחבל נפצע קל בידיו. שוטרים הגיעו למקום, זיהו את המחבל ואחד מהם ירה בו למוות.

שני לוחמים נפצעו קל, חיל האוויר המשיך לתקוף

שני חיילים נוספים נפצעו קל במהלך פעילות צה"ל בעזה מאז אתמול בערב. הם פונו לביה"ח סורוקה בב"ש. במהלך הלילה תקף חיל האוויר מספר מטרות ובהן מסגד בשכונת שייח רדואן ששימש מקלט למחבלי החמאס.

חיל האוויר תקף הלילה תקיפה מסיבית כנגד תשתיות הברחת הנשק והמנהרות התת קרקעיות בציר פילדלפי. צה"ל הזהיר באמצעות כרוזים, את האוכלוסיה באזור רפיח, שע"פ הערכות מוחזקת כבת ערובה בידי החמאס, ומתחת לביתם של האזרחים נחפרות המנהרות להברחות הנשק, וביקש מהם לפנות את ביתם למען שלומם. לאחר האזהרה, צה"ל ביצע התקיפה מסיבית באזור להשמדת המנהרות.

דיווחים פלסטינים טוענים כי צה"ל התקיף והרס 2 מסגדים אתמול בערב. מוקדם יותר דווח כי ארבעה בני אדם, בהם שלושה ילדים, נהרגו בתקיפת חיל האוויר.