UBS: "התחזיות שלנו למניות הישראליות ב-2009 נמוכות ב-12% מהקונצנזוס; הרווח של בנק הפועלים יירד השנה ב-30%"

התחזיות של UBS ל-2010 נמוכות ב-13% מקונצנזוס האנליסטים ; המניות המועדפות על UBS בבורסה של ת"א: בנק לאומי, כי"ל, סלקום, פרטנר, החברה לישראל, אלביט מערכות, אורמת וטבע ; צופים כי בנק דיסקונט יציג ירידה חדה של 62% ברווח למניה ב-2009

מחלקת המחקר של UBS ישראל מוציאה דו"ח השוואתי בין תחזיותיה לבין תחזיות השוק (תחזית ממוצעת של כל בתי ההשקעות המסקרים את המניות הישראליות). מהדו"ח עולה כי ב-UBS פסימיים בצורה משמעותית ביחס לקונצנזוס (12% פחות מהקונצנזוס ב-2009 ו-13% פחות מהקונצנזוס ב-2010).

דארן שאו, ראש מחלקת המחקר של UBS אמר: "התחזיות שלנו נמוכות משמעותית מהתחזיות הרווחות בשוק. למרות שבחודשיים האחרונים חלה התכנסות מסוימת לכיוון התחזיות שלנו, אנו מעריכים כי השוק טרם התחשב בעוצמה השלילית של המצב הכלכלי העולמי והירידה הצפויה ברווחיות החברות".

ב-UBS המליצו בסקירה על מניות הבנקים, דיסקונט מזרחי טפחות ופועלים המלצת "ניטרלי" כשבנק לאומי קיבל המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 13 שקל למניה, המהווה פרמיה של כ-47% למחיר הפתיחה למניה היום.

הרווחיות של הבנקים ב-2009 צפויה לרדת כשבנק מזרחי צפוי להציג לפי הערכת UBS ירידה של 16% ברווח למניה, אחריו נמצא בנק לאומי עם ירידה של 20% ברווח. הרווח של בנק הפועלים צפוי לרדת ב-30%, בעוד שבנק דיסקונט אמור להציג ירידה חדה של 62% ברווח למניה ב-2009.

במגזר הכימיה והדשנים, ממליצים ב-UBS המלצת "קניה" על מניות כי"ל ופרוטרום , בעוד שמכתשים אגן זכתה להמלצת "ניטרלי". מחיר היעד למניית כי"ל עומד על 47 שקל למניה, מחיר המשקף למניה פרמיה של כ-57%.

החברה האם של כי"ל, החברה לישראל , זכתה להמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 2,400 שקל למניה, מחיר המשקף למניה פרמיה של כ-140% לעומת מחיר הפתיחה של המניה היום באחד העם.