מגורי היוקרה בת"א יחכו: מוסך דן ברחוב ארלוזורוב, שבשטחו אמור היה לקום מגדל דירות בן 29 קומות, הושכר כחניון לשנתיים

המגרש הושכר לשנתיים תמורת 210 אלף שקל לחודש ; בעלת המגרש, חברת אמד: "הגשנו בקשות להיתרים, הפרויקט לא יוקפא. בהתראה של שבוע אנחנו יכולים להוציא אותם מהחניון"

עסקה חדשה בנדל"ן המניב מסמלת דווקא עוד סממן לקיפאון בשוק מגורי היוקרה בתל אביב.

ל"גלובס" נודע כי החניון והמוסך ההיסטורי של חברת דן הממוקם בפינת הרחובות ארלוזורוב דיזנגוף ווילנה יושכר למשך השנתיים הקרובות לחברת חניונים. במגרש בשטח של 8 דונם אמור להיבנות מגדל דירות יוקרה בן 29 קומות ו-100 דירות הצופות אל הים כבר מהקומה החמישית.

המגרש בו שכן המוסך הושכר תמורת 210 אלף שקל לחודש (2.5 מיליון שקל לשנה), לחברת יאיר השחר חניונים, הנמצאת בשליטתו של יאיר הורוביץ, חתנו של ראובן גרוס, הידוע בכינויו "מלך החניונים".

העסקה בוצעה באמצעות המחלקה המסחרית של משרד רוזיו נכסים, והיא הכפילה את הסכום ששילמה השוכרת הקודמת של המקום, חברת חן אנריקו ששכרה את המגרש בעשור האחרון.

המגרש הפסיק לשמש כמוסך וחניון דן בשנות ה-90. בתחילה היה הנכס בבעלות קואופרטיב דן, לאחר מכן עבר לבעלות קרן הגמלאות של דן ולבסוף הוא נרכש ע"י אמד, שנוסדה בראשית שנות ה-60 כחברת הנכסים של חברי דן המחזיקה בנכסי נדל"ן בגוש דן ובירושלים בשווי מאות מיליוני שקלים ובחברת השכרת הרכב אוויס.

במאי 2008 נחתם הסכם עם תושבי האזור, לאחר שנים של שלבים שונים של תכנון, התדיינות משפטית ועתירות של תושבי הסביבה כנגד הפרויקט. בהסכם קיימים מנגנונים שונים שיפצו את התושבים על ההצללה שיצור המגדל, והתייחסויות שונות לנושאים מהותיים כמו חנייה, שיפוץ הרחובות הסמוכים ושטחים ציבוריים פתוחים וירוקים.

מנכ"ל אמד, ח"כ לשעבר אהוד רצאבי אמר היום ל"גלובס" כי "הגשנו בקשות להוצאות היתרים. החוזה הוא לשנה עם אופציה לשנה נוספת, אבל בהתראה של שבוע אני יכול להוציא אותם מהחניון, כך שאם נחליט שאנו רוצים לעלות על הקרקע בעוד חודש הם יוצאים. השכרת הנכס הייתה לצורך ניצול הכנסות מהמגרש היקר. הפרויקט לא יוקפא למרות המצב ועדיין מתוכנן לעמוד בתאריך האכלוס כמתוכנן", הסביר רצאבי.

חזרתו של החניון מייעודו החדש למגורים לייעודו הקודם הוא בניגוד למגמה של בנייני היוקרה בשנים האחרונות בתל אביב. כך למשל במקום חניון השופטים באבן גבירול מוקם מגדל G של גינדי החזקות. מגדל מאייר בשדרות רוטשילד מוקם על מגרש חנייה וכך גם המגרש של שירותי בריאות כללית ברחוב רמז, או המגרש של הכפר סומייל באבן גבירול. *