בלחץ מחזיקי האג"ח: אלעזרא ביטל את עסקת אלבר-הכשרה החזקות ביטוח

העסקה, בהיקף 39 מיליון שקל, שהיא עסקת בעלי עניין בתוך קבוצת אלעזרא, נועדה לממן את התשלום למחזיקי האג"ח של הכשרה בסך של כ-60 מיליון שקל, שמועדו חל ב-31 בדצמבר ; העסקה היתה אמורה לסייע במימון החזרי התשלום של החברה האחות הכשרה אחזקות ביטוח

המשקיעים המוסדיים שמחזיקים באג"ח של אלבר רשמו אתמול הישג. קבוצת אלעזרא החזקות , הודיעה אתמול לבורסה בת"ר כי ביטלה את העסקה למכירת 38% ממניות הכשרה אחזקות ביטוח מקבוצת אלעזרא לידי אלבר.

העסקה, בהיקף 39 מיליון שקל, שהיא עסקת בעלי עניין בתוך קבוצת אלעזרא, נועדה לממן את התשלום למחזיקי האג"ח של הכשרה בסך של כ-60 מיליון שקל, שמועדו חל ב-31 בדצמבר. העסקה היתה אמורה לסייע במימון החזרי התשלום של החברה האחות הכשרה אחזקות ביטוח.

המוסדיים לא וויתרו ולאחר שנדחו בבית המשפט המחוזי בת"א בסוף השבוע, החליטו לערער על ההחלטה של השופט יהודה זפט ולפנות לבית המשפט העליון, כדי שיוציא צו מניעה כנגד העסקה. זאת, מחשש לפגיעה בחוסנה של אלבר.

את הפנייה לביהמ"ש העליון הובילו נאמן האג"ח, הרמטיק שיוצג על ידי עו"ד גיא גיסין ובית ההשקעות פסגות.

השופט זפט נימק את דחיית הבקשה לצו המניעה, בטענה שנושי החברה אינם זכאים להשתתף בניהולה או בקבלת ההחלטות הניהוליות בה. בנוסף, קבע זפט כי טענת מחזיקי האג"ח, כאילו העסקה מהווה תחליף לחלוקת דיבידנד שאסורה על אלעזרא - איננה נכונה.

הכשרה החזקות ביטוח הייתה אמורה לשלם למחזיקי האג"ח שלה כ-60 מיליון שקל בסוף 2008. ואולם, מכיוון שלא הצליחה להשיג את המזומנים הנדרשים, בין היתר בגלל עיכוב עסקת אלבר היא דחתה בחודש בהסכמת מחזיקי האג"ח שלה את תשלום האג"ח (עד ה-1 בפברואר) וכיום היא מנהלת משא ומתן עם מחזיקי האג"ח שלה בנוגע להסדר חוב שיכלול את התשלומים שהייתה צריכה לשלם בסוף 2008 וגם הסכומים שהיא צריכה לשלם בסוף 2009.

[לאתר אפיקים סולידיים]