לאחר זינוק של 405% תוך פחות משבועיים: לייפוייב במו"מ למכירת 51% מפעילות ה-BST לקבוצה אמריקנית ב-48 מיליון דולר

המניה מזנקת ב-32.2% ; תנאי לקיום העסקה הוא קבלת הערכת שווי מפירמת ראיית חשבון בעלת מוניטין, שפעילותה בשוק הפצעים העולמי מוערכת ב-140 מיליון דולר לפחות

ונתחיל מהסוף. "לאור העליות בימים האחרונים במחיר מניית החברה, ובמחזורי מסחר חריגים, החליטה החברה, למען הזהירות, לפרסם דו"ח זה". על החתום: לייפוייב , בהודעה מטעמה לבורסה. על הפרק: ניהול מו"מ למכירת 51% מפעילות ה-BST לקבוצה אמריקנית תמורת השקעה של 48 מיליון דולר.

ולמה שנתחיל דווקא בסוף? כנראה כלקח שהחברה עצמה למדה מהימים בהם נהנתה המנייה מעליה מהירה בשערה במחצית הראשונה של 2007 , והכתבות שהתפרסמו בעקבותיה בתקשורת (יחד עם בדיקת רשות ני"ע בעניין באפריל אותה שנה, שחקרה אפשרות של הרצת המניה על-ידי מקורבים לחברה). נזכיר, כי כל אלו - ועוד - הביאו לחיכוכים בין בעלי המניות של לייפווייב לבין היו"ר דאז, אביב בושינסקי, שלבסוף התפטר רגע לפני הדחתו.

לייפוייב מפתחת ומשווקת מוצר לטיפול בפצעים כרוניים באמצעות גירוי חשמלי, המעודד את תאי העור להתחלק וכך לרפא את הפצע. בחזרה לעניינינו, החברה מנהלת מו"מ עם קבוצה אמריקנית שהסכימה להעניק לה מכתב כוונות שיקח על עצמו 51% מתאגיד משותף שירכז את הפעילות במכשיר אשר מטפל בפצעים כרוניים.

אותם 48 מיליון דולר יתחלקו בין 38 מיליון דולר שהקבוצה האמריקנית תשלם ללייפוייב לפרקים עבור הזכויות בפעילות ה-BST. היתרה, 10 מיליון דולר נוספים, תשמש למימון פעילות התאגיד המשותף.

תנאי לקיום העסקה הוא קבלת הערכת שווי מפירמת ראיית חשבון בעלת מוניטין שפעילותה בשוק הפצעים העולמי מוערכת ב-140 מיליון דולר לפחות. הערכה זו אמורה לשמש את הקבוצה האמריקנית לצורך גיוס הון (והצלחת הגיוס מהווה תנאי לכשעצמו). מכל פנים, המו"מ נמצא בשלב ראשוני, ותלוי בבדיקת נאותות ובתנאים נוספים.

על פי מכתב הכוונות, על הקבוצה האמריקנית לגייס את ההון הדרוש תוך 60 יום ולהביא לחתימה על מסמכים מפורטים תוך 75 ימים. בהיעדר גיוס בתוך פרק הזמן האמור, תבוטל תקפות המכתב. מצידה לייפוייב, מחויבת החברה להימנע ממכירה או כל עסקה אחרת הנוגע לפעילות ה-BST בתוך 60 מיום עבודת ההערכה של פירמת רואי-החשבון.

ואם חשבנו שאותן עליות חדות בשערה של המניה הן נחלתה של 2007 בלבד, הרי שהתבדנו: במהלך יום המסחר הגיבה המניה בזינוק ששיעורו המירבי עמד על 37% (בשעה זו עולה המניה ב-32.2%). כאילו לא די בכוח, העלייה המצרפית מתחילת השנה - פחות משבועיים, כאמור - מסתכם בכ-405%.

מכאן, ששווי השוק הבורסאי של החברה עומד על 76 מיליון שקל, לעומת גירעון של 4.3 מיליון שקל בהונה העצמי, נכון לסוף ספטמבר האחרון, ותזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת (נטו) של 427 אלף שקל. הערת עסק חי אומנם לא נרשמה לחברה על-ידי רואי החשבון שלה בדו"חות הרבעון האחרון, אך היא קיבלה בהחלט קיבלה תשומת לב מרואי החשבון שלה, לאור יתרת מזומנים ושווי מזומנים בהיקף 302 אלף שקל בלבד.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2008 דיווחה לייפוייב על הכנסות ממכירות של 2.17 מיליון שקל - זינוק של 94.9% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2007. עם המכירות גדלו גם ההפסדים - והחברה רשמה הפסד נקי של 8.44 מיליון שקל, עלייה של 33.5%. הרווח הגולמי של החברה זינק פי 2.37 ל-1.17 מיליון שקל.

שעה וחצי לאחר פתיחת המסחר, מרכזת המניה תמורה כספית הגבוהה פי 32.5 מהממוצע שלה בשלושת החודשים האחרונים - וגבוה לאין ערוך מהתמורה במניות הנמנות עם מדד המעו"ף כדוגמת מניית בנק דיסקונט , אורמת תעשיות , מכתשים אגן ובז"ן .

לייפוייבלייפוייב