הנפגעות הישראליות הישירות מקריסת נורטל: אודיוקודס ואלווריון; האם רדוור עשויה דווקא להרוויח?

היום נודע כי נורטל תגיש בקשה לפשיטת-רגל ; לחברה עשרות עובדים בישראל ומעורבות עמוקה בפרויקטים של חברות הסלולר הישראליות

קריסת חברת התקשורת הקנדית צפויה להשפיע על לא מעט חברות תקשורת ישראליות, שפועלות בשיתוף פעולה עם נורטל או מתחרות בה.

החברה שצפויה להיפגע בצורה מהותית מנפילת נורטל היא חברת אודיוקודס, המפתחת מוצרים להעברת תקשורת קול ונתונים דרך האינטרנט.

האנליסט יונתן קרייזמן מבית ההשקעות אוסקר גרוס, מסביר את ההשפעה הצפויה על אודיוקודס: "נורטל היא לקוח מהותי של אודיוקודס, כאשר במשך השנים בין 10% ל-17% מסך המכירות של אודיוקודס היו אליה. לאודיוקודס קשה מאוד בתור שחקן נישה להיכנס לחוזים לבד, שבהם היא השתתפה עד היום באמצעות OEM (המוצרים של אודיוקודס נמכרו תחת המותג של נורטל, ר.ש). המכירות שאודיוקודס מבצעת באמצעות נורטל, דורשים מאמצי שיווק קטנים יותר מאשר חוזים שהיא ניגשת אליהם לבד, מה שיכול להגדיל את ההוצאות של החברה בעתיד".

בסיום המסחר בת"א ירדה מניית אודיוקודס ב-5.4%.

בקיץ הקודם חתמה חברת אלווריון על חוזה לשיתוף פעולה לפיתוח משותף של פתרונות WIMAX, כאשר אלווריון תפתח ותספק לנורטל את פלטפורמת מוצרי הגישה שלה בטכנולוגית WiMAX, אשר תשולב במרכיבי ליבת הרשת של נורטל לכדי פתרון כולל מקצה לקצה. צביקה פרידמן, מנכ"ל אלווריון, הגדיר בזמנו את שיתוף הפעולה כ"הסכם אסטרטגי עבור אלווריון, שיגדיל את השוק שאליו אנחנו פונים ויאפשר לנו להיות תחרותיים יותר".

כיום, המכירות של אלווריון דרך נורטל עומדות על 7% מסך המכירות הכללי של החברה, וקרייזמן מציין שמאז ההכרזה על השת"פ, החברות ביצעו התקדמות משמעותית וחתמו על הסכם עם מפעיל תקשורת רוסי.

"אין ספק שמדובר בהתפתחות שלילית עבור החברה" אומר קרייזמן. "עם זאת, אלווריון לא נבנתה סביב ספק גדול אחד. בטווח הקצר ההודעה היא שלילית, אבל באלווריון יבצעו שיחות עם ספקים אחרים וימצאו חלופות בטווח הבינוני". בינתיים נראה שהמשקיעים מתעניינים יותר בטווח הקצר, ומניית החברה צנחה בסיום המסחר ב-8.3%. מחברת אלווריון לא נמסרה תגובה.

מי שעשויה אולי לזכות מן ההפקר, היא רדוור . כפי שנכתב ב"גלובס" בשבוע שעבר, החברה, העוסקת בפיתוח ושיווק כלים לניהול תעבורת נתונים באינטרנט, עשויה לרכוש את אחת הפעילויות של נורטל, שמתחרה בפעילותה, תמורת 30-50 מיליון דולר. כעת נראה אם רדוור תשלים את הרכישה, או שמא תיאלץ להתחרות בגורמים נוספים שירצו את הפעילות של החברה הקורסת.