כובתה השריפה במפעל אגן כימיקלים באשדוד; שלושה נפצעו קל משאיפת עשן

(עדכון) - לפי שעה נראה כי אין קשר בין השריפה לנפילת טילי גראד באזור ; צוות של המשרד לאיכות הסביבה אישר כי לא נמצאו חומרים מסוכנים באוויר לאחר כיבוי השריפה

שריפה שכללה פיצוצים לסירוגין, התרחשה במפעל אגן כימיקלים, השייך למכתשים אגן מקבוצת אי.די.בי , הממוקם באזור התעשייה הכבדה של אשדוד. כוחות כיבוי אש השתלטו על השריפה תוך זמן יחסית קצר ודווח על שלושה נפגעים קל משאיפת עשן.

במשרד להגנת הסביבה אמרו בתום האירוע הערב כי צוות החומרים המסוכנים של המשרד לא מצא ריכוזים של חומרים מסוכנים באוויר בשלב זה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר ל"גלובס" כי אנשי מגן דוד אדום טיפלו בשלושה פצועים קל המוגדרים נפגעי עשן. בין הוסיף כי "נגרמו פיצוצים תוך כדי השריפה. מגן דוד אדום נדרש פה לאירוע בזמן שהוא נמצא בכוננות גבוהה - אשדוד היא היום עיר מאויימת, אבל הכנו עצמנו מבעוד מועד על מנת שנוכל לספק מענה לתרחישים נוספים שמתרחשים בעיר בזמן ירי הרקטות. מבחינתנו השריפה במפעל אגן כימיקלים היא אירוע מורכב אבל הבאנו בחשבון שאירוע כזה יכול לקרות. עם כל הצער שבדבר, אירוע כזה שמסתיים ב-3 פצועים קל מוגדר מבחינתנו אירוע שהסתיים טוב".

תושבי צפון אשדוד, קיבוץ ניר גלים והמושב גן דרום הסמוכים, התבקשו להסתגר בבתיהם ולסגור חלונות. יצוין כי בסביבות השעה 13:00 נפלו מספר טילי גראד באזור, אולם נראה כי אין קשר בין הדברים.

בסמוך לאגן כימקלים ממוקם גם בית הזיקוק שבבעלות פז , חוות גז של פי גלילות, מסוף פחם ותחנת כוח. בגלל סכנת הגראדים, דווח לפני כשבועיים כי מפעלי האזור התבקשו להקפיד על בטיחות באחזקת החומרים המסוכנים.

ממכתשים אגן נמסר בתגובה כי "כוחות ההצלה כיבוי אש והאמבולנסים עזבו את המקום. השריפה פרצה שריפה במחסן תוויות של מפעל אגן באשדוד. יצוין כי כוחות הכיבוי הוזעקו לאתר ובכך נמנעה התפשטות השריפה".

מהנהלת חברת נמל אשדוד נמסר, כי מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, הורה לפנות את עובדי חברת נמל אשדוד, העובדים כעת במשמרת ב', למעט מספר הכרחי של עובדי אבטחה, לאור השרפה, שמתחוללת מחוץ לנמל. הנהלת חברת הנמל פועלת בשיתוף עם הגופים הרלוונטיים. העבודה צפויה לחזור לסדרה במשמרת ג', בשעה 22:30.