פאנגאיה נדל"ן ואלקטרה השלימו את הסיבוב: אושרה בניית 25 אלף דירות על קרקע בסנט פטרסבורג שבבעלותן

הקרקע נרכשה ב-2007 בסכום של כ-100 מיליון דולר כשהחברה פירסמה עוד לפני רכישת הקרקע כי היא נמצאת בתהליך של שינוי יעוד ; מניית פאנגאיה נדל"ן מזנקת ב-50%

חברת פאנגאיה נדל"ן המרכזת את פעילות הנדל"ן של בעלי השליטה בחברה, ברק רוזן ואסף טוכמאייר באירופה וחברת אלקטרה בע"מ בניהולו של איתמר דויטשר דיווחו על שינוי ייעוד קרקע שנמצאת בבעלותן בחלקים שווים.

יעוד הקרקע, שמשתרעת על שטח של 2,400 דונם בעיר סנט פטרסבורג שברוסיה שונה מייעוד חקלאי לייעוד של בניה למגורים, מסחר, שטחי ציבור ותשתיות נלוות. הקרקע נרכשה ב-2007 בסכום של כ-100 מיליון דולר כשהחברות פירסמו עוד לפני רכישת הקרקע כי היא נמצאת בתהליך של שינוי יעוד.

הקרקע נמצאת בבעלות מלאה של חברה בת רוסית המוחזקת בחלקים שווים על ידי פאנגאיה נדל"ן ואלקטרה בע"מ. בחברה מסרו לבורסה כי היקף פרוייקט הבניה בשטח יפורסם לאחר סיום המתכונת הסופית של התכנון ואישורו על ידי הרשויות ברוסיה.

לאחר תהליך שינוי הייעוד בערכים של לפני פרוץ משבר הנדל"ן הוערך שווי הקרקע ב-977 מיליון דולר. להערכת גורמים בשוק הנדל"ן שינוי התב"ע בשטח ייאפשר בנייה של כ-25 אלף יחידות דיור.

מניית פאנאגיה נדל"ן מזנקת כעת במסחר בבורסה ב-53.2% כשהמניה של החברה האחות, פאנגאיה ישראל נהנית מהרוח הגבית ועולה ב-6.7%. מניית אלקטרה עולה ב-4.1%.