BDI: בינואר כ-58% מהענפים במשק רשמו הרעה במוסר התשלומים; רמת הסיכון עלתה ל-6.2 מ-5.81 בינואר שעבר

שיעור החברות והעסקים המצויים ברמת סיכון גבוהה במיוחד רשם עלייה בחודש האחרון ועומד על כ-19% לעומת 17% בחודש הקודם ; ענף המסעדות ובתי הקפה ממשיך להוביל את רשימת הענפים החלשים והמסוכנים

חברת BdiCoface מפרסמת היום (א') את מדד הסיכון המשולב בו חלה עלייה ברמת הסיכון של החברות והעסקים במשק ואת נתוני מוסר התשלומים במשק בחודש ינואר אשר מצביעים על החרפת משבר האשראי על רקע ההרעה במוסר התשלומים במשק.

מנתוני מדד הסיכון המשולב עולה כי בחודש ינואר עלה הסיכון במשק ל-6.2 לעומת 5.81 בחודש המקביל אשתקד. שיעור החברות והעסקים המצויים ברמת סיכון גבוהה במיוחד רשם עלייה בחודש האחרון ועומד על כ-19% לעומת 17% בחודש הקודם. ענף המסעדות ובתי הקפה ממשיך להוביל את רשימת הענפים החלשים והמסוכנים.

ב-BDI מציינים כי הבחחירות הקרבות משפיעות על ענף שיווק וסיטונאות מוצרי דפוס והוצאה לאור שרשם את השיפור המשמעותי ביותר במצבו בהשוואה לחודש שעבר, שיפור של 7.06%.

הענף שמצבו הורע בצורה המשמעותית ביותר בהשוואה לשנה שעברה הוא ענף שרותי התקשורת שרשם הרעה של כ- 10.3%.

בהתייחסם למצב מוסר התשלומים במשק אומרים ב-BDI כי נרשמה הרעה של יום אחד בממוצע ימי הפיגור במשק כאשר מספר ימי הפיגור בתשלומים עלה החודש ועמד על 13 לעומת 12 ימי פיגור בחודש דצמבר. מספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה, ע"י הספקים עלה החודש ביום אחד לעומת החודש הקודם ועמד על 89 ימים.

כ-58% מהענפים במשק רשמו הרעה במוסר התשלומים. 22.5% נותרו ללא שינוי בהשוואה לחודש שעבר. שאר הענפים (19.5%) רשמו הטבה במוסר התשלומים בהשוואה לחודש דצמבר.

בענף ייצור וסיטונאות מוצרי קוסמטיקה, חומרי ניקוי ופרמצבטיקה חלה החמרה בימי הפיגורים בחודש ינואר - גידול של 6 ימים ביחס לחודש הקודם.