לידר שוקי הון על 'תמר 1': "תשובה מסדר את משק הגז הטבעי בישראל ל-20 שנה לפחות; שווי הקידוח כ-3.6 מיליארד דולר - צפויה עלייה של 90% במניית דלק"

המניה עולה ב-4.3% במסחר בת"א ; כפי שנחשף אתמול ב"גלובס" ופורסם אתמול ע"י נובל אנרג'י והבוקר ע"י החברות הישראליות, הפוטנציאל בקידוח גבוה ב-61% מההערכה המקורית ; גם לחברות הבנות של דלק וליתר מניות החברות השותפות בקידוח צופה האנליסט יואב בורגן אפסייד משמעותי: 105% לדלק אנרגיה, 96% לדלק קידוחים, 97% לישראמקו ו-95% לאבנר

בעקבות תוצאות מבחני הקידוח של השותפות ב'תמר 1", שהעריכו, כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", כי הפוטנציאל שלו גבוה ב-61% מההערכה המקורית, יוצא היום (ד') האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון בהצהרה: "תשובה מסדר את משק הגז הטבעי בישראל ל-20 שנה לפחות", וקובע כי למניית קבוצת דלק פוטנציאל אפסייד משוער של 90%.

בלידר מעריכים את שוויו של קידוח 'תמר 1', "לאחר ממצאים כה חיוביים מן הבדיקות החשמליות לפני כחודש וממבחני ההפקה כעת", בכ-3.6 מיליארד דולר. שווי זה, לדברי בורגן, מבוסס על עיקרי ההנחות הבאות:

1. עתודה פוטנציאלית של כ-142 BCM - האומדן הממוצע המעודכן של נובל אנרג'י, שפירסמה למעשה אתמול את תוצאות הקידוח לפני החברות הישראליות.

2. מחיר גז טבעי ממוצע של כ-5 דולר ל-MMBTU אפשר, להערכת בורגן, לראות ברמת מחירי הספוט נוכחיים ב-NYMEX כאינדיקציה מסוימת לעסקאות פוטנציאליות ארוכות טווח של "תמר", וזאת נוכח ה-contango המאפיין כיום את מחירי הגז הטבעי בעולם, ולאור העסקאות אשר נחתמו בפרויקט ים תטיס.

3. עלויות הקמה בסדר גודל של 1.5 מיליארד דולר.

4. עלויות הפקה שנתיות של כ-50 מיליון דולר.

5. תמלוגים למדינה של 12.5% מן ההכנסות ברוטו.

6. היוון על פני 20 שנה, תוך שימוש במקדם היוון של 12%.

מחיר היעד שנותן בורגן למניית קבוצת דלק הוא 634 שקל - כאמור, 90% מעל מחיר הנעילה של המניה ביום שני.

גם לחברות הבנות של דלק וליתר מניות החברות השותפות בקידוח צופה האנליסט יואב בורגן אפסייד משמעותי: 105% לדלק אנרגיה, 96% לדלק קידוחים, 97% לישראמקו ו-95% לאבנר.

הבוקר דיווחה דלק קידוחים על תוצאות מבחני ההפקה, ואישרה את שנחשף אתמול ב"גלובס": במבחני ההפקה זרם גז טבעי בקצב מירבי של 30 מיליון רגל מעוקב ביום, ולאחר השלמת הקידוח ניתן יהיה להפיק גז בקצב של יותר מ-150 מיליון רגל מעוקב ביום.