"בנייני העיר הלבנה" מכרה בית לשימור ברחוב הנביאים בת"א ב-10 מיליון שקל

הבניין הוקם בשנת 1935 ; כיום כולל הנכס 750 מ"ר בנוי, אולם היזם שרכש את הבניין לצרכי השקעה, רכש למעשה כ-550 מ"ר בלבד, משום שבבניין שתי דירות בשטח של כ-200 מ"ר שלא נכללו בעסקה ; הרוכש שילם על השטח הבנוי הקיים כ-4,500 דולר למ"ר ;

חברת "בנייני העיר הלבנה" מכרה בניין לשימור ברחוב הנביאים 5 (פינת שמשון) בתל אביב, תמורת 10 מיליון שקל. כיום כולל הנכס 750 מ"ר בנוי, אולם היזם שרכש את הבניין לצרכי השקעה, רכש למעשה כ-550 מ"ר בלבד, משום שבבניין שתי דירות בשטח של כ-200 מ"ר שלא נכללו בעסקה (דירה שנמכרה בעבר ודייר מוגן בדירת הקרקע). כך שהרוכש שילם על השטח הבנוי הקיים כ-4,500 דולר למ"ר.

יחד עם זאת, הרוכש יוכל לבנות כ-110 מ"ר נוספים על הגג באופן מיידי. ממקרים דומים בבניינים לשימור, ניתן להעריך כי עלות שיקומו של הבניין והתוספת על הגג יעלו עוד 5 מיליון שקל. במקום קיים גם היתר ל-4 חניות במרתף, אך לא ידוע אם היזם אכן ינצל את ההיתר בשל העלות הגבוהה.

הבניין ברחוב הנביאים הוקם בשנת 1935 ע"י האדריכלים אברהם ברגר ויצחק מנדלבאום. איציק בן שוהם, מנכ"ל ומייסד בנייני העיר הלבנה, מסר כי "המכירה מוכיחה כי תל אביב עדיין חיה ובועטת בכל נושא המגורים באזורים בתוך העיר הלבנה. קצב המכירות אמנם מועט בגלל הציפייה לירידת מחירים, אבל במקומות האיכותיים יש עדיין יציבות מחירים". את חברת בנייני העיר הלבנה ייצגה עו"ד חיה גסר השותפה במשרד עוה"ד יגנס טויסטר בירן ושות'.

תל אביב רחוב הנביאים