ישראל מתייבשת? יום לאחר הודעת מי עדן - גם נביעות מפסיקה את ייצור המים המינרליים

זאת בשל עלייה בעכירות המים במעיין עין זהב ; אמש הודיעה מי עדן על הפסקה יזומה בייצור בשל חוסר עקביות בתוצאות בדיקות המים השגרתיות ; צפויים חוסרים ברשתות השיווק ובעיקר במים בכדים לברי השתייה

חברת נביעות שבשליטת קוקה-קולה ישראל הפסיקה בסוף השבוע האחרון את תהליך ייצור המים המינרליים, עקב עלייה בעכירות המים מעל רמת התקן המותרת. הפסקת הייצור באה ימים ספורים לאחר שחברת מי עדן הפסיקה את הייצור עקב מה שהוגדר על-ידה כ"חוסר עקביות בתוצאות בדיקות המים השגרתיות".

שתי החברות הבהירו כי אין כל חשש לתקינות כלל המוצרים ששווקו עד כה ואשר עמדו בבדיקות האיכות הנדרשות. כבר היום (ב') החל להיות מורגש חוסר במוצרי החברות ברשתות השיווק, הצפוי להעמיק. כמו כן, ניכר חוסר בכדי שתייה.

בחברת נביעות הסבירו היום כי כתוצאה מהגשמים העזים שירדו בצפון הארץ בשבוע שעבר, נוצר סחף שגרם לעלייה בעכירות המים במעיין "עין זהב", ובעקבותיו הפסיקה החברה את השאיבה מהמעיין ואת ייצור הבקבוקים והכדים במפעל החברה שבקריית-שמונה.

שוק המים המינרליים מגלגל כ-900 מיליון שקל בשנה - כשני שליש מים בבקבוק והיתר מים בכדים לברי שתייה ביתיים ואחרים. בשוק 3 שחקנים עיקריים: חברת נביעות, חברת מי עדן וחברת עין גדי, שכל אחת מהן מחזיקה בכשליש מהשוק.

המותג נביעות רשם בשנה החולפת התחזקות בשוק המבורקד, ואילו המותגים מי עדן ועין גדי רשמו היחלשות. הסיבה להיחלשותם היא סכסוך הסחר בין רשת רבוע כחול לחברת יפאורה-תבורי, שהיא מבעלי חברת עין גדי ומפיצה את שני המותגים.

החל מחודש נובמבר האחרון נרשמת בשוק היחלשות במכירות המים המינרליים בישראל, הן במים מינרליים בבקבוק והן במים בטעמים, שהיו למנוע צמיחה של החברות בתחום.

בנוסף, רשת שופרסל החליטה להסיר לפני כחודשיים את שישיות המים המינרליים של חברת נביעות מהמדפים, וזאת עקב מכירת מותג אחר של החברה האם קוקה-קולה במחיר רצפה אצל הרשת המתחרה רבוע כחול.

לפי שעה לא יודעים בשתי החברות להעריך מתי ישובו לייצור מלא. אין ספק שאם התקלה תימשך, שתחול פגיעה ממשית במכירות שתי החברות. עין גדי, לעומת זאת, עשויה ליהנות מכך.