האם עובדי טבע ופרטנר ייסעו במכונית החשמלית? בטר פלייס חתמה על הסכם עם 19 חברות ישראליות

חברות נוספות שחתמו על ההסכם: פלאפון מטריקס, מנפאואר, אורבוטק, ביטוח ישיר, רפא"ל - והחברה לישראל השותפה במיזם ; עמדת הטענה תוקם בחניון פלאפון בגבעתיים לעובדי פלאפון

חברת בטר פלייס, המפתחת את המכונית החשמלית, הודיעה הבוקר (ב') כי 19 חברות ישראליות חתמו על מסמך לשיתוף פעולה, במטרה לבחון במשותף את התאמת פתרון הרכב החשמלי לציי הרכב שלהן ולהשתתף בשלב הראשון של הפריסה, שיתממש בשנתיים הקרובות.

בין החברות שחתמו על ההסכם נמצאות טבע , החברה לישראל (שותפתו של שי אגסי במיזם), פלאפון, מטריקס , פרטנר , ביטוח ישיר , רפא"ל, נטפים, כתר, Nike, אורבוטק , מנפאואר, יפאורה, גלסהאוס, SQLINK.

בשלב הראשון, ההנהלות והעובדים יעברו הדרכה וייחשפו למודל הרכב החשמלי. במקביל, בטר פלייס תחל בתכנון רשת ההטענה החשמלית לעובדי החברה ותתקין את התשתית בחניוני החברה ובבתי העובדים. בטר פלייס הצהירה כי בכוונתה לעבוד בשיתוף פעולה עם מנהלי החברה ועובדיה בתהליך תכנון התשתית ופריסתה, במטרה ליצור תכנון אופטימלי של פריסת התשתית הנוחה והמתאימה ביותר בכל חברה.

יצוין כי ההסכם אינו נוקב בהתחייבות ספציפית של החברות להצטיידות בכלי רכב חשמליים בציים שלהם, שמונים כיום במשולב למעלה מ-11 אלף כלי רכב, כמעט כולם רכבי ליסינג קונבנציונליים.

מחברת פלאפון נמסר כי במסגרת ההסכם עם בטר פלייס, החברה תצטרף במהלך 2009 לפיילוט, שייבחן אפשרות מעבר של פלאפון לצי רכב חשמלי. לצורך כך, תוקם עמדת הטענה חשמלית של בטר פלייס בחניון פלאפון בגבעתיים. את הפיילוט מוביל מטעם פלאפון סמנכ"ל התפעול והלוגיסטיקה, אורי בר.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון אמר: "נושא איכות הסביבה ואי התלות בנפט הופך להיות מרכזי יותר ויותר ככל שהמודרניזציה גוברת. פלאפון, שהינה אחת החברות הגדולות והמובילות במשק הישראלי ומחזיקה כ-900 כלי רכב בצי הרכב שלה, רואה חשיבות רבה בהצטרפות למיזם התחבורה הנקייה הראשון מסוגו בעולם, שהוא גם "כחול לבן".

משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס ישראל, אמר היום: "החברות המובילות במשק הישראלי מבינות את החשיבות האסטרטגית בעמידה באחד האתגרים החשובים היום - התלות שלנו בנפט וההשפעה שלו על הכלכלה, הסביבה והביטחון שלנו".

שי אגסי, המנכ"ל והמייסד של המיזם, אמר: "היום אנחנו רואים אישור לכך שיש ביקוש אמיתי בשוק לכלי רכב חשמליים המונעים באמצעות הרשת של בטר פלייס. אנו מצפים לביקוש הולך וגדל עם כניסתן של חברות בישראל, השותפות לחזון, ומדינות נוספות, אשר ביחד מייצגות פוטנציאל שוק עולמי של 50 מיליון כלי רכב. היום זה קצה הקרחון של הביקוש הצפוי בעולם".