אלדן ופרי זכו במכרז הליסינג של משרד הביטחון • הזוכות יספקו כ-10,000 רכבי ליסינג, בשווי מצרפי משוער של כ-1.2 מיליארד שקל • אלה הדגמים שנבחרו, ואיך המכוניות הסיניות נשארו בחוץ?
הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • ברבעון הראשון של 2025 צפויים לעלות על הכביש יותר מ־70 אלף רכבי ליסינג חדשים • השנה מדובר במבחר עצום, כאשר גם כלי הרכב החשמליים נכנסים למיינסטרים, ומשוואת כדאיות הליסינג משתנה לנוכח העיוותים של מס שווי השימוש - שהפך לפרה החולבת של המדינה
רשות המסים מגבשת עדכון מקיף להטבות שווי השימוש ברכב צמוד מופחת פליטה, ולפי הערכות, היא תשאף להגדיל אותן, בשל התייקרות כלי הרכב "הירוקים" • מותג הפרימיום של צ'רי שצפוי להגיע לארץ • וגם: יצרנית הרכב הסינית GAC תחזור השנה לישראל • השבוע בענף הרכב
רשות המסים מפרסמת נתונים על שוק הרכב ב-2023: מחירי המשומשות הפגינו ירידה, שוק הליסינג שמר על יציבות • הנסועה הפרטית הממוצעת נעה סביב 14.7 אלף ק"מ בשנה • כמו כן צוין כי קיימת תופעה מדאיגה של גידול בגניבות כלי רכב
מס הקנייה על המכוניות החשמליות יעלה והאגרה השנתית תתייקר • על דגמי הבנזין וההיברידיות יוטלו גזירות חדשות • וגם מקבלי הרכב הצמוד מהעבודה ישלמו הרבה יותר
בשנת 2025 צפויים להעמיק התהליכים הקיימים בשוק הרכב הישראלי: התחרות תשבור שיאים, הזינוק במחירים עשוי לקרר את הביקוש הפרטי, מקבלי רכב צמוד "יעשו חושבים" בשל עלייה חדה במס שווי השימוש, והסינים יכבשו טריטוריות חדשות • לא כל השחקנים בשוק ישרדו את הכאוס השיווקי הצפוי
מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק • בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך
השלוחה של ענקית התוכנה SAP בישראל תעביר את רכבי הליסינג של מאות עובדיה לחשמל • זאת במסגרת אסטרטגיה של הקבוצה העולמית, שמטרתה הפחתת "טביעת רגל פחמנית" וקידום אג'נדה ירוקה
מטרת התקנות החדשות היא מלחמה בתדלוקים הפיראטים ובדרישה להחזר הוצאות פיקטיביות, אולם היא גם תאפשר לרשות המסים לפקח בצורה הדוקה יותר על הונאות בתחום התדלוק • המהלך צפוי להכניס למדינה כ-400 מיליון שקל בשנה
מסקירת רשות המסים עולה כי כ-7% מהשכירים בישראל מקבלים רכב צמוד מהעבודה - רובם גברים, בני 40 עד 70, המשתכרים כ-30 אלף שקל ומעלה לחודש • הענפים המובילים בהענקת רכב לעובדים: שירותי מידע ותקשורת, ענפי התעשייה ושירותים מקצועיים ופיננסיים
יו"ר התעשייה האווירית הנכנס, עמיר פרץ, יעבוד במשרה מלאה וירוויח יותר מקודמו, הראל לוקר, שהועסק ב-75% משרה • בין היתר, פרץ יקבל רכב ונהג צמוד, הוצאות אחזקת טלפון, הוצאות אש"ל, קרן השתלמות, חופשה שנתית ודמי הבראה • מהתעשייה האווירית נמסר כי תנאי העסקת היו"ר נקבעים ע"י רשות החברות הממשלתיות
לטענת העותרים, אותה מדינה האוסרת ביד אחת את היציאה מהבית, דורשת ביד השנייה כי העובדים ישלמו לה מסים המסתכמים בכ-700 מיליון שקל לחודש בגין שווי שימוש ברכב - רכב שכעת עפ"י תקנות החירום נבצר מהם לעשות בו שימוש
בית המשפט המחוזי בבאר-שבע קיבל את עמדת רשות המסים וקבע כי על חברת יינות ביתן בע"מ לשלם מס בסך של למעלה מ-350 אלף שקל בגין שימוש העובדים ברכבים לצרכים אישיים ולא לצורכי העסק
גביית מיסי הרכב נמצאת בשיא בישראל, אבל בבנק ישראל סבורים כי הבלו על הבנזין נמוך מדי, וכי נדרשים צעדים ממשלתיים לייקור הרכב והשימוש בו • האם מדובר בהרמה להנחתה לקראת גזירות מס חדשות על הנהגים בניסיון לסתום את "הבור התקציבי"? ניתוח "גלובס"
העלייה הותירה מאחור את קצב העלייה בשכר הממוצע • שכירים שילמו ב-2016 כמעט 12.4% ממשכורתם עבור רכב צמוד
"מס גודש" - חיוב הנהגים על בסיס העומס בכבישים בזמן הנסיעה - זוכה לתמיכה רשמית באוצר ונחשב חיוני ל"חישמול" שוק הרכב • אלא שמס בסגנון "שלם כפי שתיסע" גם ייקר משמעותית את העלויות של מקבלי הרכב הצמוד - ולכן נראה שהוא מוקש פוליטי בלתי עביר
המומלצותכלי רכבליסינגמיסוי רכבמכונית חשמליתמס קנייהמסיםרשות המסיםשווי שימוששוק הרכב