אחרי 25 שנים, ג'נרל מוטורס תפסיק לתת חסות לליגת כדורסל המכללות בארה"ב

ההפסדים הכבדים של יצרנית הרכב עשו את שלהם: "בזמנים כאלו, אם זו לא הוצאה קריטית, אנחנו חותכים אותה" ; החברה הוציאה בין 2005 ל-2008 ממוצע של 75.4 מיליון דולר בשנה על פרסום טלוויזיוני במשחקי הקולג'ים

אחרי 25 שנים רצופות שבהן משמשת ג'נרל מוטורס כאחת מהספונסריות של ליגת כדורסל המכללות האמריקנית (NCAA), החליטה החברה כי לא תחדש את חוזה הספונסרשיפ בתום העונה הנוכחית. כך מפרסם היום (שישי) אתר "בלומברג".

הגורם העיקרי למהלך הוא ההפסדים הכבדים של יצרנית הרכב, שדיווחה השבוע על הפסד של 30.9 מיליארד דולר בשנת 2008 (כאשר קרוב לשליש מהסכום הפסידה החברה ברבעון הרביעי). סטיב טיהני, האחראי מטעם ג'נרל מוטורס על חסויות, התבטא בנושא: "אם זו לא הוצאה קריטית, אנחנו חותכים אותה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו להיות טיפשים בזמנים כאלו".

ג'נרל מוטורס הוציאה בין 2005 ל-2008 ממוצע של 75.4 מיליון דולר בשנה על פרסום טלוויזיוני במשחקי הכדורסל בליגת הקולג'ים האמריקנית, וכבר עתה ברור כי תקציב הפרסום בשנים הבאות ירד בצורה דרמטית. אגב, החברה כבר הודיעה רשמית כי תקצץ העונה ב-60% את השקעתה בפיינל-פור, שייערך בתחילת אפריל בדטרויט.

רוצה להתעדכן בכל החדשות מעולם הספונסרים והחסויות הספורטיבי? הירשם בחינם לניוזלטר והתראות ספורט ותמיד תישאר בעניינים