רנואר של LG - סלולרי עם מצלמה איכותית וממשק מגע מוצלח

הדגם הזה הולך בדרכם האופנתית של טלפוני המגע שצצים מכל עבר בתקופה האחרונה ■ בשורה התחתונה - הרנואר הוא יופי של מכשיר מגע, למרות החסרונות שלו

קטגוריית הטלפונים הסלולריים המצויידים במצלמות שמונה מגה פיקסל נפתחה בארץ עם הרנואר של LG (או בשמו המספרי KC910Q). הדגם הזה הולך בדרכם האופנתית של טלפוני המגע שצצים מכל עבר בתקופה האחרונה, כאשר הוא מציע את רוב היתרונות שיש לדגם אומניה של סמסונג שנסקר כאן לאחרונה, ופותר את רוב הבעיות הקיימות בדגם של החברה הקוריאנית המתחרה.

רנואר של LG

* ממשק מגע: כמו האומניה של סמסונג, גם הרנואר מגיע עם עט מגע הנקשר לצד הטלפון (במקום להיכנס לגוף המכשיר), ההבדל הוא שברנואר אפשר להשאיר את העט בבית ולעבוד רק עם האצבעות. המקום היחיד שבו מתעורר לפעמים צורך להשתמש בעט, הוא בעת השימוש במקלדת המלאה בכתיבת הודעות SMS.

* מקלדת: המקלדת מופיעה בעת הפיכת המכשיר לתנוחה אופקית, אולם כאשר תחזיקו את הרנואר בצורה אנכית, תופיע מקלדת אותיות רגילה (שלוש אותיות בכל כפתור), שמאפשרת לעבוד עם האצבעות בקלות.

* מערכת הפעלה: הרנואר עובד על מערכת ההפעלה של LG, שעובדת כאן בצורה מהירה וחלקה (בשונה מהאומניה, הפועל על מערכת ההפעלה האיטית והמסורבלת של מיקרוסופט). הדמיון בין השניים הוא בגמגום המתגלה לעתים בזמן השימוש בממשק, אולם כאן הבעיה הייתה מוגבלת יותר ובאה לידי ביטוי רק בנגיעה בממשק הווידג'טים.

* יישום הווידג'טים: נקודה אחרת להשוואה בין שני הטלפונים הוא יישום הווידג'טים, אותו הציגה לראשונה סמסונג. במקרה הזה, מדובר באותו יישום המציע למשתמש להציג על עמוד הבית מספר יישומים בהם הוא מרבה להשתמש, כמו אנשי קשר מועדפים או תחזית מזג האוויר. דווקא במקרה הזה, האומניה מאפשר עבודה נוחה יותר בבחירת היישומים ובשינוי הווידג'ט בו אתם מרבים להשתמש, אולם מדובר בנוחות מזערית מאוד לעומת הרנואר.

* צילום: מצלמת 8 מגה פיקסל באיכות מצוינת גם ביום וגם בלילה, בזכות פלאש הקסנון והפוקוס האוטומטי המשולבים כאן. תמצאו כאן גם מזהה מצמוץ, שעובד למרבה הפלא בצורה טובה מאוד, לצד פונקציות של זיהוי חיוך, הסרת עיניים אדומות (שלא ממש עובדת) והדבקת המיקום הגיאוגרפי (נ"צ) לפרטי התמונה. צילום הווידיאו היה באיכות טובה.

* ניווט: לרנואר יש גם התקן GPS פנימי, המאפשר לנווט בכבישים עם תוכנת הניווט של המפעילה בה אתם מנויים (בסלקום השירות כבר כלול במחיר המכשיר). אולם בעוד שהמסך גדול ומאפשר לכם לנווט בנוחות, כמעט כמו במכשיר ניווט ייעודי, מהנדסי LG שכחו שמדובר כאן במכשיר טלפון.

כאשר מגיעה שיחת טלפון בזמן ניווט, נכנסת התוכנה להקפאה ועל המסך מופיע צג השיחה. עם סיום השיחה תוכנת הניווט חוזרת לפעולה באופן אוטומטי.

ברנואר, בניגוד למכשירים אחרים (כמו האומניה), אי אפשר לצפות בצג הניווט ולשוחח בו זמנית.

* תכונות נוספות: ספיקרפון באיכות נמוכה ומספר מזערי של טפטים. לראשונה במכשיר בארץ: תקן דולבי מובייל להשמעה של קבצי סאונד תואמים בסראונד. בקובץ ההדגמה שבדקנו זה עבד בצורה מוצלחת.

* בשורה התחתונה - יותר יתרונות מחסרונות: הרנואר הוא יופי של מכשיר מגע, למרות החסרונות שלו.

מחיר: סלקום - 3,240 שקל (או 36 תשלומים של 90 שקל בחודש).

בקרוב גם בפלאפון.

ציון: 9.