מנכ"ל פרינג: יש לנו שיתוף-פעולה עם רוב יצרניות הטלפונים הסלולריים

יצרניות כמו LG ונוקיה יציעו מכשירים עם תוכנה לשיחות טלפון אינטרנטיות של החברה הישראלית

לפני יומיים הביעו מפעילות הסלולר הבריטיות אורנג' ו-O2 את מחאתן על שיתוף הפעולה של חברת נוקיה וחברת סקייפ, בעקבותיו תוטמע תוכנת שיחות הטלפון האינטרנטית במכשירי נוקיה N97 החדשים.

אבל סקייפ היא לא היחידה. אבי שכטר, מנכ"ל פרינג, חושף לראשונה בראיון ל"גלובס" ששיתוף פעולה דומה של החברה הישראלית כבר מתקיים עם רוב יצרניות הטלפונים בעולם, כמו LG אשר תציע מכשירים עם תוכנת החברה, ועם נוקיה, שמקדמת את הורדת התוכנה למכשיריה, זאת בנוסף לשיתוף פעולה עם סמסונג, עליו הודיעה החברה בכנס הסלולר שהתקיים בברצלונה לפני שבועיים.

פרינג היא תוכנה לניהול שיחות טלפון אינטרנטיות ומסרים מיידים בטלפונים סלולריים. בשנה האחרונה, התרחבה התוכנה הישראלית הזו והיא כוללת תוספות לשירותי ההודעות גם של פייסבוק ולהאזנה לתחנת הרדיו האינטרנטית Last.FM.

דגם האומניה HD של סמסונג שהוכרז בברצלונה יהיה הראשון שיגיע עם התוכנה והוא צפוי להגיע גם לארץ, כאשר לדברי שכטר, עדיין לא ברור אם תוכנת פרינג תהיה משולבת בו. "אנחנו מנסים להרחיב את שיתופי הפעולה בעוד מקומות", אומר שכטר.

שכטר, שהיה מנכ"ל ICQ בעבר, התארח בכנס האינטרנט הישראל אתמול (ב') בפאנל "מובייל אינטרנט", והסביר איך פרינג מתכננת לעשות כסף בעתיד. "אחת האופציות לעשות כסף היא פרסום ממוקד, על סמך הידע שלנו על המשתמשים. אופציה נוספת היא שיתוף פעולה עם המפעילות". לדברי שכטר, לקוחות פרינג משתמשים בתוכנה מעל 4 שעות ביום.