שוב דחייה במשפט רמדיה: דיוני ההוכחות בתיק - רק אחרי החגים

(עדכון) - אולם אז יתקיימו 3 דיונים בשבוע ; הסניגורים ביקשו לדחות את פתיחת המשפט עד שילמדו את חומר החקירה שיגיע מגרמניה, שאולי ישמוט את הבסיס לאישום נוכח העובדה שבגרמניה איש לא הועמד לדין בפרשה

שלב ההוכחות בפרשת רמדיה יחל רק אחרי החגים, אולם אז יתקיימו 3 דיונים בשבוע. כך קבעה היום (ד') שופטת בית משפט השלום בפתח-תקווה, ליה לב-און. הנאשמים עובדי משרד הבריאות שוחררו מהצורך להתייצב לדיונים, למעט כשיתבקשו להתייצב.

כתב האישום הוגש במאי 2008, כ-4 שנים וחצי אחרי התפוצצות הפרשה בה מתו שני תינוקות ונפגעו 23 אחרים. הקראת כתב האישום נדחתה להיום, בין היתר בשל תקלות בצילום חומרי החקירה. אלא שלפני כשבועיים חייבה השופטת עינת רון את המדינה להעביר לנאשמים את מלוא חומר החקירה הנפרדת שניהלו הרשויות בגרמניה נגד חברת הומאנה, יצרנית הפורמולה. מדובר במסמכים המצויים בגרמניה, ושלהערכת הרשויות שם יגיעו לישראל רק בעוד כחודשיים.

כזכור, מנכ"ל רמדיה לשעבר, גדעון לנדסברגר; משה מילר, שהיה מבעלי החברה; ופרדריק בלק, שהיה טכנולוג המזון של רמדיה; מואשמים בגרימת מוות ברשלנות, חבלה ברשלנות ובעבירות נוספות. באופן תקדימי הואשמו גם אנשי משרד הבריאות (הרגולטור) - מנהלת שירות המזון הארצי לשעבר, ד"ר דורית ניצן-קלוסקי; ו-4 מפקחים של המשרד בתחנות ההסגר בנמלים - בעבירה של מעשה העלול להפיץ מחלה. בכתב האישום נטען כי הוויטמין החיוני B1 הוצא מהפורמולה הצמחית של רמדיה במהלך הייצור, אולם רמדיה רשמה על האריזה הרכב ויטמינים כוזב.

הסניגורים ביקשו היום לדחות את פתיחת המשפט עד שילמדו את חומר החקירה שיגיע מגרמניה, שאולי ישמוט את הבסיס לאישום נוכח העובדה שבגרמניה איש לא הועמד לדין בפרשה. פרקליטם של 3 ממפקחי משרד הבריאות, עו"ד עופר בר-טל, גם ביקש להפריד את הדיון בעניינם מזה של הנאשמים עובדי רמדיה, בשל השוני המהותי בעבירות המיוחסות להם.

לבקשת עו"ד ד"ר רלי לשם, המייצג את לנדסברגר, הבהיר התובע עו"ד אור ממון, כי הרשלנות המיוחסת לעובדי רמדיה היא אי-גילוי הטעות שהגרמנים הוציאו את הויטמין B1 מהפורמולה, על אף שהיו צריכים לצפות כי טעות כזו עשויה להתרחש.

במאי תכריע השופטת לב-און בבקשות המקדמיות, וב-6 ביולי יגישו הנאשמים כפירה בכתב ורשימת עדים עליהם הם מוכנים לוותר. (ת.פ. 08-2613).