תשובה בוחן הכנסת פרויקט הפלאזה בלאס וגאס לתוכנית הסיוע של הממשל האמריקני

תשובה נפגש עם מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט ; בפגישה נבחנה אפשרות להכליל את הפרויקט בתוכנית הסיוע לעידוד התעסוקה

איש העסקים יצחק תשובה נפגש בימים האחרונים עם הארי רייד, הסנטור הדמוקרטי מטעם מדינת נבאדה (שלה גם סנאטור רפובליקני) ומנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, אחד מהתפקידים החשובים ביותר בפוליטיקה האמריקנית. הפגישה נערכה בין השאר על מנת לבחון כיצד לשלב את אחד מהפרויקטים המתוכננים הגדולים ביותר בלאס וגאס שבמדינת נבאדה בתוכנית הסיוע של הנשיא ברק אובמה לעידוד התעסוקה והמשק האמריקני. נציגי הממשל האמריקני והנהלת אלעד דנו באפשרות לסיוע כספי ולתמיכה בהמשך קידום הפרויקט, שעשוי להזרים תעסוקה ופעילות מרובה ללאס וגאס, לאור היקפו הגדול. הממשל האמריקני עשוי להעניק סיוע כספי במימון הפרויקט, במידה ותשובה ושותפו בחלקים שווים בפרויקט, נוחי דנקנר, יעסיקו עובדים מקומיים בהקמתו.

קבוצת אלעד, זרוע הנדל"ן הפרטית בשליטתו של תשובה, עומדת מאחורי פרויקט הפלאזה בעיר ההימורים (50%) יחד עם חברות מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר - אי.די.בי פיתוח (25%) ונכסים ובנין (25%). תשובה ודנקנר השלימו את הרכישה המתוקשרת של הקרקע (120 דונם) לפרויקט ה"פלאזה" באוגוסט 2007. תמורת השטח שנמצא ברחוב הראשי של לאס וגאס המכונה ה"סטריפ" שילמו השניים 1.24 מיליארד דולר. הפרויקט אמור לכלול בית מלון יוקרתי, קזינו, מרכז מסחרי, אולמות כנסים ומגדלי מגורים, והוא אמור להיבנות במספר שלבים, ובהשקעה נוספת של בין 5 ל-7 מיליארד דולר.

מחצית מהקרקע נרכשה מהון עצמי, והמחצית הנוספת מהלוואה מקבוצת בנקים. לאחרונה האריכו דנקנר ותשובה את ההלוואה בשלוש שנים וחצי לאחר מו"מ נמרץ מול 13 גופים מלווים שונים. ההלוואה הוארכה בתנאי ריבית דומים להלוואה המקורית, אך הגופים המממנים דרשו את תשלום מלוא גובה הריבית על ההלוואה לתקופת ההארכה, בהיקף של 100 מיליון דולר.

לפני כשבועיים הודיעו החברות בקבוצת אי.די.בי כי בדו"חות הרבעון הרביעי של 2008, יופחתו 400 מיליון שקל משווי ההשקעה בפרויקט, בגין ירידת ערך הקרקע. נכסים ובנין תרשום הפחתה של 200 מיליון שקל בדו"חות הרבעון הרביעי, ואי.די.בי פיתוח תרשום 324 מיליון שקל (חלק מסכום זה נובע בשל חשיפתה הישירה לפרויקט וחלק בשל אחזקותיה בנכסים ובנין). אלעד גרופ, המחזיקה כאמור במחצית הפרויקט, צפויה למחוק סכום דומה.

מקבוצת אלעד לא נמסרה תגובה עד לעליית הכתבה לאתר.