חברת הסטארט-אפ הישראלית Delver נרכשה על-ידי הקמעונאית האמריקנית סירס

עובדי החברה ימשיכו לעבוד בישראל, כמרכז פיתוח של סירס למנוע חיפוש חברתי ועוד ; ליעד אגמון, אחד ממייסדיה, יעבור לארה"ב וימונה לסמנכ"ל בסירס

חדשות טובות ל-Delver. חברת הסטארט-אפ הישראלית, שעמדה בפני סכנת סגירה לאחר שנכשלה בגיוס הון נוסף, נרכשה על ידי ענקית הקמעונאות האמריקנית סירס הולדינגס . סכום הרכישה לא פורסם אך ככל הנראה, לא מדובר בסיפור אקזיט משמח. זאת בשל העובדה שרק באחרונה נכשלה Delver בניסיונותיה לגייס סכום של כ-6 מיליון דולר.

במסגרת הרכישה, ליעד אגמון, אחד ממייסדי החברה, יעבור לארה"ב וימונה לסמנכ"ל בסירס הולדינגס, ואילו עובדי Delver ימשיכו לעבוד בישראל, והחברה תתפקד כמרכז הפיתוח של סירס הולדינגס. Delver תמשיך לפתח את מוצר הליבה של החברה, מנוע חיפוש חברתי, לצד פיתוח מוצרים חדשים.

הרכישה הזו תואמת את המאמצים של סירס הולדינגס להיכנס לתחום האון-ליין, כאשר ב-2008, הודיעה החברה על רה-ארגון, במסגרתו ישונה המבנה לחברת אחזקות, שמורכבת מ-5 יחידות: הפעלה, תמיכה, מותגים, פעילות מקוונת ונדל"ן. יו"ר סירס הוא אדי למפרט, שעומד בראש קרן הגידור ESL. ב-2002 רכש למפרט את קיי-מארט בעסקת מציאה ומיזג אותה עם סירס, במטרה להבריא את העסק. כעת מפעילה סירס את אתר סירס. קום, הנחשב לאחד מאתרי הסחר המובילים בארה"ב.

Delver שהוקמה ב-2007 על ידי אגמון (שבעברו הקים את אוניגמה שנמכרה למק'אפי תמורת 20 מיליון דולר), שגיא דוידוביץ' ואביטל יכין, נחשבה לאחת מחברות הווב 2.0 היותר מעניינות שנוסדו לאחרונה בישראל, ואף נבחרה כאחת מ-15 החברות הישראליות שנסעו לעמק הסיליקון ב-2008, במסגרת ה-Israeli Web Tour.

אולם, לפני כחודש נחשף ב"גלובס" כי Delver עתידה להיסגר תוך 30 יום, במידה ולא יימצא לה רוכש. אגמון אמר אז ל"גלובס" כי "לא הצלחנו לגייס את הסיבוב הנוכחי בשל המצב, ואנחנו נמצאים כעת בתהליך של מציאת רוכש לחברה, לצד מגעים עם משקיעים פרטיים. לצערי, דפי האקסל מנצחים את כל השאיפות שלנו להמשיך".

מאז הפרסום ב"גלובס", הגיעו מספר הצעות רכישה, ובסוף השבוע, כאמור, נחתמה עסקת הרכישה הנוכחית. הטכנולוגיה שפיתחה החברה משלבת תוצאות חיפוש המושתתות על הקשרים החברתיים של המשתמש. לשם כך, הטכנולוגיה סורקת אתרים חברתיים כגון פייסבוק, פליקר ומייספייס, ומחזירה תוצאות לא מסחריות, המסתמכות על הדעות של החברים של המשתמש, ובהתאם למידת הקרבה שלהם. עד כה גייסה Delver סכום של 4 מיליון דולר מקרן ההון סיכון כרמל ונצר'ס.