מפלצת רדאר הכבישים של מלם-תים: 2 דו"חות מהירות בשנייה, הספק לא מוגבל בכל מזג אוויר ובחושך, נטרול לוחיות זוהרות ודו"ח תוך 24 שעות

מלם-תים תפרוש מערכות מצלמת-רדאר מתוצרת "גאטסומטר" ההולנדית, שמכונות בעולם גם בכינוי "גאטסו" ; בחברה יבלמו נסיונות לחבל במצלמות: המצלמות יצוידו במערכות מיגון מקיפות כולל חיישני חום וחבטות, מוקד הבקרה יוכל להגיב על ניסיונות חבלה בזמן אמת

מלם-תים , שזכתה בשבוע שעבר במכרז לפרישת רשת מצלמות אכיפת מהירות, תפרוש מערכות מצלמת-רדאר מתוצרת חברת "גאטסומטר" ההולנדית, שמכונות בעולם גם בכינוי "גאטסו". אלו הן המערכות הנפוצות ביותר מסוגן בעולם ובבריטניה לבדה פרושות עשרות אלפי יחידות כאלה.

המערכות, שיגיעו ארצה, הן מהדור החדש של גאטסומטר והן מצוידות במצלמה דיגיטלית ברזולוציה גבוהה ובמעבד נתונים מהיר. קצב לכידת עבירות המהירות שלהן מגיע עד ל-2 עבירות בשנייה והן מותאמות לפעולה בכל מזג אוויר וגם לצילום בלילה, באמצעות פלאש כפול או אור אינפרא-אדום.

היצרנית מציינת כי המצלמה מותאמת לצלם גם לוחיות זיהוי זוהרות וגם לוחיות שאינן זוהרות. התמונה נשמרת ביחד עם זמן הצילום והמהירות בקובץ מוצפן ומשודרות למרכז הבקרה האחורי באמצעות רשת סלולרית. המשמעות היא, שלמעשה אין מגבלה על כמות התמונות, שיכולה המערכת לצלם. עדיין לא ידוע ברשת של אילו מחברות הסלולר תשתמש הזכיינית.

במרכז הבקרה התמונות יפוענחו על ידי המשטרה עצמה ויקושרו אוטומטית לבעל הרכב דרך נתוני הרישוי בדרך דומה לזו שנעשה כיום קישור בכביש חוצה ישראל. המטרה היא לספק דו"ח לנהג שנלכד במצלמה בתוך 24 שעות בלבד מרגע ביצוע העברה. כיום התהליך אורך לעיתים מספר חודשים. יצוין כי מלבד לכידת רכב "בזמן אמת" מאפשרת המערכת להשתמש במצלמות כדי לחשב מהירות מתמשכת. ניתן לצלם רכב בנקודה מוגדרת, ולצלם אותו שוב במצלמה שנמצאת כמה קילומטרים משם ועל פי זמן ההגעה להעריך את מהירותו בקטע.

מלבד מערכות מצלמת רדאר למהירות תפרוש מל"ם-תים במסגרת החוזה גם מצלמות רמזור מדור חדש, שאף הן עושות שימוש בצילום דיגיטלי ובהעברה של תמונות למוקד בזמן אמת.

בחברה לקחו בחשבון את הניסיון שנצבר עם מצלמות דומות בחו"ל, שם נעשים ניסיונות של נהגים לחבל במצלמות. היחידות, שיותקנו בישראל, יצוידו במערכות מיגון מקיפות כולל חיישני חום וחבטות ומוקד הבקרה יוכל להגיב על ניסיונות חבלה בזמן אמת.

מכמונת מהירות