יורוקום עתרה לעליון נגד תנאי המיזוג בין בזק ו-yes שאושרו בביה"ד להגבלים

טוענת כי יש לחייב את בזק להחליט על איזו תשתית היא פועלת - ולמנוע ממנה לפעול על גבי תשתית מתחרה ; מעוניינת להבטיח באמצעות התביעה כי בזק לא תתחרה בשוק הטלוויזיה באינטרנט

חברת יורוקום עתרה לבית המשפט העליון נגד תנאי המיזוג בין בזק ו-yes כפי שאושרו בבית הדין להגבלים עסקיים לפני מספר שבועות.

יורוקום טוענת כי יש לחייב את בזק להחליט על איזו תשתית היא פועלת ולמנוע ממנה לפעול על גבי תשתית מתחרה. כך, אם בזק רוצה לשלוט בחברת הלוויין - יש לקבוע כי היא לא תוכל לעשות שימוש ברשת החדשה שהיא מקימה לצרכי העברת שידורי טלוויזיה (IPTV) ותחוייב לאפשר למתחרים לעשות בה שימוש.

החברה טוענת כי "לא יכול להיות מצב שבו מתחרים חדשים משקיעים כסף כדי לעלות על הרשת החדשה של בזק, ואז אחרי שהם מבצעים את ההשקעה תבוא בזק ותחליט להיות שחקן - בין אם ישירות או בין אם באמצעות חברת בת - ולהתחרות בשוק הטלוויזיה על גבי האינטרנט". יורוקום בעצם מעוניינת להבטיח באמצעות התביעה כי בזק לא תתחרה בשוק הטלוויזיה באינטרנט.

יורוקום, שיוצגה ע"י עו"ד דרור שטרום, הצטרפה לדיון משני טעמים מרכזיים: האחד הוא ש-yes לא תתנהל רק על-פי הכיוון שבזק מתווה, והדבר השני הוא רצונה של החברה לפתח פעילות טלוויזיה עצמאית כחלק מגיבוש קבוצת תקשורת. בית הדין להגבלים קיבל את טענתה הראשונה וקבע כי כל החלטה בעלת עניין תהיה טעונה רוב של 75% מבעלי המניות ב-yes.